Инициатива за връщане на оборотните стъклени бутилки от бира стартират компаниите от Съюза на пивоварите в България (СПБ). Новата кампания „Върни ме“ е част от постоянната грижа и отговорност на индустрията към опазването на природата. За това съобщиха от браншовата организация по време на ежегодния „Пролетен бирен салон“, който се състоя в София.
Инициативата ще се провежда в над 10 000 търговски обекта в цяла България. Всеки от тези магазини ще има на витрината си стикер със знака на кампанията, който ще служи като ориентир за потребителите къде и как могат да върнат стъклените си бутилки от бира. Чрез кампанията на СПБ се връщаме към добрата стара практика да връщаме празните бирени бутилки за многократна употреба в малките квартални бакалии. Целта е да се повиши събираемостта на стъклените бутилки, за да се използват отново и отново в производствения процес, както и да се спестят ресурси, енергия и въглеродни емисии.
,,За Съюза на пивоварите кампанията „Върни ме“ е много важна, тъй като с обратното изкупуване на бирените бутилки за многократна употреба се насърчават практиките на кръговата икономика и въвеждането на системи за връщане на амбалажа, наричани ,,депозитни системи“ или DRS", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ. През последните години в България общо са рециклирани 83 на сто от всички стъклени опаковки. Използването на 1 тон стъклени бутилки за многократна употреба спестява приблизително 315 кг СО2.