Германската компания SULZER инвестира първоначално 1,5 млн. евро в създаването на свой софтуерен развоен център в София, като постепенно ще привлече близо 100 нови работни места за висококвалифицирани български специалисти от сектора на информационните технологии. Сред клиентите на компанията са автомобилните производители BMW, AUDI, DAIMLER, MAN, Porsche, Rolls Royce, SEAT, VW, Skoda и др.

Това стана ясно по време на среща на министъра на икономиката и индустрията Богдан Богданов с изпълнителния директор на немската фирма за автомобилен софтуер SULZER GmbH д-р Михаел Краус в министерството.
Министър Богданов подчерта, че аутомотив секторът е приоритетен за България, тъй като носи много голяма добавена стойност. Той посочи, че все повече инвеститори от индустрията проявяват интерес да открият именно R&D центрове у нас. „Разработката на софтуер в автомобилната индустрия е важна за България, а страната ни има всички предпоставки да се превърне в регионален център за развойна дейност на компании от сектора“, допълни той.
Министърът посочи, че автомобилната индустрия у нас е една от най-бързо растящите, като само за миналата година e генерирала над 10% от брутния вътрешен продукт и създава заетост на 75 000 души. По думите му само допреди 10 години тя е съставлявала едва 1% от брутния вътрешен продукт, а заетите в нея са били по-малко от 9000.
На срещата бяха обсъдени плановете на компанията за развитие у нас, като д-р Краус посочи, че инвестицията в страната ни е част от политиката на компанията за ниършоринг* в търсене на съкращаване на веригите за доставка.
Министър Богданов заяви, че България разполага с талантливи инженери и достатъчна експертиза, като изтъкна, че тук може да се постигне устойчиво бизнес развитие, както и синергии и партньорства в аутомотив сектора, където вече е изградена отлична екосистема.
SULZER GmbH е създадена през 1978 г., и работи успешно с клиенти в автомобилната индустрия, както и в инженерния и застрахователния сектор. Немската компания е доставчик на решения в сферата на информационните технологии, който поддържат процесите на автомобилната верига за доставки чрез интегрирана бизнес и техническа експертиза.
* Ниършоринг (Nearshoring) – преместване на разработката на технологии в страни с по-нископлатена (но висококвалифицирана) работна ръка, които заедно с това са много по-близо основното седалище на компанията в сравнение с традиционни офшорни дестинации, като по този начин се улеснява управлението и контрола на дейностите.