Западната дъга на Софийския околовръстен път е пусната за движение

С пускането за движение на директното трасе на втория участък от Западната дъга е завършена последната част от разширяването на Софийския околовръстен път. Чрез него и Северната скоростна тангента се осигурява връзка на 3 магистрали – „Хемус“, „Люлин“ и „Тракия“.

Така целият тежкотоварен транзитен трафик във всички направления от и за Европа и Гърция вече ще бъде изведен от града и няма да преминава през него.

"Въпреки малката дължина на обекта, той е много сложен заради съоръженията, които са изградени по него, и е важен, тъй като трасето е натоварено с преминаващите по него над 20 000 моторни превозни средства в денонощие" - коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на откриването на трасето днес. - " Даваме възможност на живеещите във всички населени места по трасето и на преминаващите през него да пътуват бързо, безаварийно и безконфликтно" - допълни министърът.

Министър-председателят Бойко Борисов подчерта, че са положени огромни усилия, за да се стигне до днешния ден, защото проектът е бил почти провален от предходното правителство.
Благодарение на инфраструктурата, очакваме планираното развитие на западните и северните територии на София, посочи от своя страна кметът на столицата Йорданка Фандъкова.
На церемонията присъстваха още министърът на финансите Владислав Горанов, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров, народни представители и др.

Лиляна Павлова напомни, че проектът е финансиран от Оперативна програма „Транспорт“, като средства са осигурени още от предишния програмен период и е довършен с инвестиция от 101 млн. лв. от настоящия период.

Тя благодари за усърдната работа на строителите, благодарение на която обектът е завършен предсрочно – за девет месеца, вместо за планираните две години, като така трафикът в района вече е отпушен. 5,5-километровият участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път започва от моста над река Какач до пресичането със Северната скоростна тангента. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. и ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

На участък 2 са изградени 3 пътни възела – п. в. „Стефансон“, п. в. „Ломско шосе“ и п. в. „Северна скоростна тангента“, естакада над бъдещия бул. „Стефансон“, нов път за гара Волуяк, надлез над пътя за с. Мрамор и др. При пътен възел „Стефансон“ трасето преминава по естакада над бул. „Стефансон“ и жп линията и пътя за гара Волуяк. П. в. „Ломско шосе“ е кръгово кръстовище с булеварда и естакада над него, а п. в. „Северна скоростна тангента“ е „пълна детелина“ с четири отвора.
 
Изпълнител на участък 2 от път ІІ-18 Софийски околовръстен път от км 0+780 до км 6+309 е ДЗЗД „Европейски пътища”, в което участват: „Джи Пи Груп“ ООД, „Автомагистрали – Черно море“ АД и „Пътстройинженеринг“ АД. Стойността на договора е 101 999 866,66 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява Сдружение „София Запад 2013”, в което са: „Пътконсулт 2000“ ЕООД, „Рутекс“ ООД, „Трансконсулт БГ“ ООД и „ИРД инженеринг С.р.л“. Договорът им е за 719 040 лева с ДДС.

Западната дъга е продължение на АМ „Люлин” и е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, който на територията на България свързва Видин с Кулата.

Zapadna daga Sofia

Zapadna daga Sofia 03

www.infoz.bg