От 17 ноември информационната линия в помощ на пациентите с хронични заболявания 0800 14 515 подновява функционирането си. Така ще се намали тежестта над лекари и пациенти в момент, в който здравната система изпитва сериозен натиск заради непрекъснатия ръст на заболели от COVID-19. Линията е създадена от Националната пациентска организация, а технологични партньори са VIVACOM и CallFlow.
Телекомът обезпечава безплатните обаждания, а платформата за обслужване на линията се предоставя в партньорство с CallFlow.
Горещата линия дава възможност за навременна и адекватна консултация със специалисти и допринася да се избягват ненужни посещения в здравните заведения. Тя осигурява на пациентите допълнителна информация и време с лекарите за обсъждане на въпросите, свързани с хроничните им заболявания и COVID-19. Всеки работен ден от 9:00 до 18:00 часа лекари от COVID сектори, ендокринолози, онколози, кардиолози и психолози ще консултират пациентите по различни въпроси, свързани с контрола на хроничните им заболявания. При симптоми на COVID обаждащите се ще получават и информация за стъпките, които трябва да се предприемат за получаване на адекватно лечение.