Потреблението на интернет през мобилни устройства в България достига 50% от общите импресии

Все повече хора - и у нас, и по света - ползват интернет чрез мобилни устройства и с мобилна свързаност (3G мрежи). Преди 3 години едва около 3% от хората в България браузваха с телефони и таблети, но днес всяка трета импресия се прави през мобилно устройство.

Статистиките за посещаемостта на infoz.bg също потвърждават тези данни.

Във Великобритания и северноевропейските държави от началото на 2015 година посещенията от мобилни устройства вече са повече от тези, направени чрез стандартните компютри – настолни и лаптопи, без значение дали те са свързани с кабел или имат безжична връзка към интернет.

Веселин Ангелов - Гемиус БългарияВ България потребителите на интернет са около 3,7 милиона души. От тях над 3 милиона използват смартфони, които имат възможност да се свързват в интернет и повечето потребители го правят по няколко пъти на седмица. Притежателите на таблети са около 1,7 милиона. Това са данни, които съобщи Веселин Ангелов, представител на "Гемиус България" – компанията, която измерва интернет аудиторията. Ангелов уточни в интервю пред „BloombergTV България“, че в тази статистика се базира на посещенията само в българските сайтове. Ако към тях се добавят и приложенията и услугите на Google, Facebook и други социални мрежи, несъмнено ще се окаже, че мобилното потребление на интернет е още по-голямо. Реално към момента то най-вероятно и в България се доближава до 50% ако се гледа не трафика (в мегабайти), а конкретно броя на импресиите (заявки към отделни сайтове или услуги).

Google и Facebook не предоставят обобщени данни за потребителите си в България и начина, по който те ползват интернет. Според Веселин Ангелов това се дължи на нежеланието им да разкриват картите, като дават информация на останалите играчи на пазара, защото те са техни конкуренти.

Многократно за последните години се променя потреблението на видео съдържание. Това се дължи на факта, че устройствата (компютри, телефони и таблети) вече са достатъчно мощни и интернет връзката е бърза. Така за две години потреблението на видео от интернет се е увеличило 3 – 4 пъти. Смята се, че до 2025 г. би трябвало да се увеличи 15 000 пъти.

Всичко това е в пряка връзка и с рекламата. От миналата година Youtube започна да оперира в България и това спомогна за увеличаване на рекламните приходи с няколкостотин процента. Тези приходи се поделят между собственика на най-голямата световна видео мрежа (Google) и човекът, който е качил видео съдържанието. Има хора, които живеят доста прилично само от това, че имат многохилядна аудитория за видеото, което качват в интернет, казва Ангелов. За България подобни случаи са малко, но ще се увеличават.

Днес в България интернет привлича повече рекламни приходи в сравнение с радиото. Според официалните данни за реклама във вестниците се дава повече, но скоро това ще се промени. В същото време общата рекламна сума в интернет е около 10 пъти по-ниска от тази, която се предоставя на телевизиите, но е ясно, че пътят за развитие е само един. През последните 5 години всеки от измеримите параметри в интернет незименно бележи ръст.

Електронната търговия също регистрира повишение. Веселин Ангелов коментира, че голяма част от електронната търговия е в сивия сектор. Около 90% от доставките са с плащане при доставката, което е пречка за проследяване и отчитане на обемите.

infoz autor Илко Груев | www.infoz.bg



Теми:
stara zagora eu grad sport
Мини Марица-изток ЕАД