Потребителите имат право на рекламация и на намалени стоки

Потребителите да не забравят, че имат право на рекламация и на закупените при Коледно-новогодишните намаления стоки, в случай че се окажат дефектни, а онлайн покупките могат да бъдат върнати безусловно в 14-дневен срок, ако не им харесат.

Димитър МаргаритовТова напомня Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в интервю за в. „Монитор”.

В последните дни преди празниците, когато най-интензивно се купуват подаръци, Маргаритов предупреждава гражданите да имат разумен поглед върху пазара. Той съветва потребителите да обръщат внимание във всеки случай, когато има адресиран към тях висок процент на намаление на дадена стока доколко е реален и да правят съпоставка с други обекти, които предлагат същите стоки.

За нарушения в търговската мрежа потребителите могат да сигнализират в КЗП. „Извършваме проверки по всяка жалба или сигнал в търговските обекти или в онлайн магазините, където се продават стоки или се предоставят услуги. При установяване на нарушение налагаме санкции на търговците. Стараем се, разбира се, да съдействаме на потребителите да получат едно справедливо разрешаване на техния спор с търговеца. Статистиката показва, че в по-голяма част от случаите, когато сме сезирани за някакъв проблем, се е стигнало до удовлетворяващо потребителя решение. Това е положителна тенденция в нашата дейност, която ще опитаме да следваме” - казва председателят на институцията.

Вече започнаха работа първите приемни на КЗП за този сезон в Банско и Пампорово, като предстои такава да бъде открита и в Боровец. В най-активната част от сезона ще бъде отворен и временен офис в Чепеларе. За обслужването на приемните комисията разчита на местни хора, които се наемат сезонно, като към тях има изисквания – например знанието на чужд език, за да оказват съдействие и на чуждестранни туристи.

Маргаритов посочва, че временните приемни на КЗП в курортите през активните сезони са полезни и присъствието на контролния орган чрез тях е важно, тъй като по-лесно се осъществява координацията с проверяващите екипи. „През лятото два пъти по-често бяхме търсени за консултация, вместо за подаване на сигнал или жалба за конкретни нарушения. Това според мен е индикация, че хората все повече се интересуват от правата си без непременно да са станали жертва на некоректни търговци. Ако този ефект се запази и в зимните приемни, доста добре ще сме си свършили работата по линия превенция, която е основна за нас" - коментира Маргаритов.

В дните преди Коледа и Нова година КЗП активно проверява пакетите на туроператорите за празниците и присъства с масирани проверки в търговските обекти. Комисията ще има дежурни екипи в почивните дни, които да реагират на постъпващите сигнали на националния телефон на потребителя 0700 111 22.

infoz autor www.infoz.bg (по информация на пресцентъра на Комисията за защита на потребителите)



На подобна тема