Надежда Чакърова-Николова: Омбудсманът решава реални проблеми

Хората поставят проблеми, свързани с некачествено предоставени административни услуги, с етажна собственост. Има много жалби срещу наематели на общински жилища, които ги стопанисват некоректно, създават проблеми на съседите си.

Постъпват сигнали срещу доставчици на обществени услуги. Това съобщи омбудсманът на община Стара Загора Надежда Чакърова-Николова. Тя припомни, че в края на 2017 г. е поканила представители на EVN България от Пловдив, за да обяснят на хората как се отчитат сметките. „Срещу дружеството имаше оплаквания и заради изсичане на клони на дървета по селата, което се прави с цел да се обезопасят жиците. Предстои съвместна приемна и с „Водоснабдяване и канализация”. Това е начинът хората пряко да си зададат въпросите” – каза Николова.

До момента са постъпили 52 сигнала, свързани с етажна собственост. На този етап са решени 38 чрез диалог. „Това е и основната функция на обществения посредник. Не мога да задължавам, но мога да се намеся с медиаторство, с препоръки и становища. Омбудсманът не може да се занимава с междуличностни конфликти, или да заема страна по съдебно дело. Имаме сигнали също и за домашно насилие и в тези случаи насочваме хората към компетентните институции и организации” – каза още Надежда Чакърова-Николова.

На 30 януари ще се проведе съвместна приемна на омбудсмана Надежда Чакърова-Николова и председателя на Общинския съвет на Стара Загора Таньо Брайков. През годината г-жа Николова ще организира изнесени приемни по селата в общината, по график.

Омбудсманът приема граждани всеки вторник, сряда и четвъртък от 10 до 14 часа.

Венета Асенова | www.infoz.bg

На подобна тема