Община Стара Загора предлага мерки в подкрепа на най-засегнатите от пандемията бизнеси

Община Стара Загора предприема мерки в подкрепа на ресторантьорския бизнес, който беше затворен заради наложените ограничения срещу разпространението на ковид-19. Още през изминалата 2020 г. се обединихме около идеята, че трябва да помагаме на бизнеса в тази ситуация. За всички е тежко, не само 2020 г., но и 2021 г. минава през особения прочит на пандемията, най-вероятно така ще е и през 2022 г.

Искаме да ги подкрепим, когато е най-нужно. Заедно трябва да си подадем ръка и да продължим да работим. Тук битката е за оцеляване. Това каза по време на пресконференция кметът на община Стара Загора Живко Тодоров. Той обясни, че са проведени редица срещи със Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите и е разработен пакет от мерки, които да намалят разходите на един от най-тежко засегнатите бизнеси.

ivanov todorov petrova

„Направихме проучвания какво може да предприемем по закон, за да облекчим бизнеса. На предстоящата сесия на Общинския съвет ще внесем за обсъждане и гласуване предложение, в което за времето, когато действително не са работили заведенията, да им бъде опростена такса смет, защото когато един обект не работи, то той не генерира отпадъци“, посочи като първа мярка градоначалникът. Той обясни, че ще бъде изработена специална декларация, която ще бъде подавана към местната администрация от представителите затворените бизнеси. По този начин ще бъде възможно освобождаването от такси за сметосъбиране и сметоизвозване.

Тодоров допълни, че ще бъдат освободени от заплащане на месечен наем стопанисващите общински обекти, които са били затворени по време на локдауна.

Ползвателите на тротоарно право ще заплащат едва 30% от наемите на площта, която използват през цялата 2021 г., което означава че ще се намалят със 70% дължимите суми. „Площта, която е определена, не може да се използва оптимално, поради допълнителните изисквания за дистанция между масите“, обясни още кметът. Той посочи още, че за обекти, за които е било заплатено за удължено работно време, ще бъдат върнати платените такси.

Като следваща мярка се предвижда удължаване на срока за категоризация на обекти. „През 2021 г. изтича категоризацията на 57 обекта като вече на 17 от тях са подновени, а за останалите 40 ще се даде оптимален срок за извършване на определените дейности, за да няма струпване и опашки“, обясни Тодоров.

Градоначалникът е категоричен, че ситуацията е много динамична и се следи постоянно. „Ние ще се стремим всички бизнеси на територията на общината да работят колкото е възможно по-дълго и да не прибягваме към крайности“. Той призова хората да спазват мерките и да вярват на науката и лекарите, а не на фалшиви новини. „Само по този начин ще може по-бързо да излезем от тази ситуация“, допълни кметът.

Благодарност към изготвените от администрацията мерки изрази председателят на Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите в Стара Загора Вени Петрова, която посочи, че браншът винаги е имал изключително добър диалог с кмета на Община Стара Загора и неговия екип. Направените предложения ще бъдат обсъдени и гласувани на редовната мартенска сесия на Общинския съвет в Стара Загора.

На срещата присъстваха още заместник-кметовете Милена Желева и Красимира Чахова, както и секретарят на местната администрация Делян Иванов.

www.infoz.bg  www.infoz.bg

Най-четеното от последните дни