Градският транспорт на Стара Загора – напълно обновен

Благодарение на осигуреното финансиране от 30 млн. лева Стара Загора съвсем скоро ще има напълно обновен и модерен градски транспорт – каза Живко Тодоров при отчета на мандата си като кмет от 2011 до 2015 година. Политиката на общината е, че от обществения транспорт не трябва да се печели.

Това е социална услуга за всички, но чрез нея се решават проблеми с трафика на автомобилите, замърсяването, липсата на достатъчно места за паркиране на личните превозни средства, обясни Живко Тодоров.

transport stara zagora 02„Гордея се с това, че изпълнихме един голям проект, с който обновихме и подобрихме цялостно транспорта на Стара Загора“ - каза той.

В началото на мандата си Живко Тодоров завари големи проблеми в тази област. Транспортните услуги на Стара Загора бяха прехвърлени чрез концесия на частна фирма, която от своя страна наемаше и други превозвачи. Всички превозни средства бяха много амортизирани и неудобни, не се спазваха разписанията при курсовете. Т.е. общината плащаше за автобусни услуги, които не получаваше. Резултатът беше лоши превозни средства с чести аварии и ремонти, постоянен отлив на пътници и замърсена градска среда. 

„Сключването на 10-годишен концесионен договор за автобусния транспорт от предходно ръководство на общината беше грешка, защото и тогава беше ясно, че предстои стартирането на европейски програми, които могат да осигурят финансиране за цялостна промяна – коментира Живко Тодоров. - Интересът на хората можеше да се защити само от общината“. Днес се вижда, че прекратяването на концесията е правилно решение.

За 4 години се подмени контактната мрежа на тролейбусния транспорт; ремонтирани са токоизправителните станции, всички автомобили са подменени, изгради се система за контрол на трафика и система за телематика по спирките, която позволява да се следи разписанието на превозните средства. Съоръженията на спирки също са нови. Изградиха се велоалеи. Днес и автобусният транспорт в Стара Загора е общинска дейност. Общината закупи нови автобуси, които пристигат през ноември 2015 г. и това осигурява удобен превоз на хората.

„Чувам, че представители на някои партии се упражняват с темата за цената на новите автобуси. Питат защо са по-скъпи от купените в София и Бургас - каза Живко Тодоров. - За това има ясни причини. Новите автобуси на Стара Загора са с Евро-6 стандарт, което е свързано с екологичните норми и няма да замърсяват града. Те са с по-големи двигатели. В цената се включва свързване към системата за телематика, обучението на шофьорите и много други условия, за които иначе ще се плаща допълнително“ - обясни Живко Тодоров. Много е важно, че в цената влиза и много по-дълъг гаранционен срок, резервни части и спешна доставка.

Но най-важното е, че новите автобуси на Стара Загора са купени изцяло с пари от програма на Европейския съюз. Хората от Стара Загора не плащат с данъците си за тях. Общината има изгода днес да купи по-скъпо, но най-доброто, за да няма големи разходи много години напред – за горива и поддръжка на превозните средства. При по-евтино решение тези разходи биха се плащали от всички старозагорци.

transport stara zagora

 

infoz autor  Илко Груев | www.infoz.bg



stara zagora eu grad sport
Мини Марица-изток ЕАД

На подобна тема