AI и бъдещето на създаването на съдържание в социалните медии

Социалните медии се превърнаха в маркетингова необходимост – широкообхватна платформа за бързо култивиране на масова осведоменост за дадена марка или продукт. Но не винаги е лесно това да се направи правилно. Една от причините е пренасищането. Например, трудно е да се създаде видеосъдържание, което да се откроява на фона на изобилна цифрова среда.

Всеки ден 95 милиона снимки и видеоклипове се публикуват в Instagram, 1 милиард „истории“ се споделят във Facebook, и 34 милиона видеоклипа се публикуват в TikTok. Изреждането може да продължи… И обемите на съдържанието през следващите пет години вероятно ще растат при наличието на тези вече зашеметяващи числа.

В допълнение, последователното разпространение на съдържание – ключ към високи нива на ангажираност и стабилно онлайн присъствие на фона на бързо променящи се тенденции и аудитории – става все по-трудно за професионалистите, занимаващи се с това съдържание. Ресурсите, креативността и времето, необходими за редовното създаване на завладяващо съдържание, често се възпрепятстват от други важни задачи и приоритети. Всъщност около 44% от маркетолозите казват, че създаването на ангажиращо съдържание е едно от основните им предизвикателства.

ai social media

Наситеният пазар, съчетан с необходимостта от непрекъснати потоци на съдържание, поставя значителен натиск върху професионалистите в съдържанието. Социалните медии бързо се превърнаха в незаменими за бизнеса и марките, предвид способността им бързо да привличат и задържат вниманието в днешния забързан дигитален пейзаж. Напрежението нараства, скорошен доклад разкрива, че 79% от създателите на съдържание изпитват творческо прегаряне.

Професионалистите по съдържание се сблъскват с няколко препятствия, когато се справят с постоянните колебания на пейзажа, включително непрекъснато развиващи се алгоритми, ограничена свобода на избор на съдържание, краткотрайността му. И така, докато социалните медийни платформи предлагат несравними възможности за ангажиране на публиката и видимост на марката, те в същото време изискват висока степен на адаптивност и стратегическа далновидност за маневриране на техния често непредсказуем терен, коментира Орен Кандел – съосновател и главен изпълнителен директор на базирана на изкуствен интелект (AI) автоматизирана платформа за социални медии, която помага на търговците и професионалистите по съдържание да рационализират процеса на редактиране на видео.

Едно ключово стратегическо решение: социалните медии предлагат идеална платформа за кратко видео съдържание, което става все по-ефективно за ангажиране на публиката. В епоха, в която онлайн информацията се разраства и вниманието намалява, съдържанието в кратка форма предизвиква стремежа за бърз, смилаем материал, без непременно да се жертва качеството.

Много опитни търговци постигат това, като накъсват по-дълги медийни парчета във видеосъдържание с малки размери, което не трябва да е по-дълго от две минути. Това обаче може да бъде трудоемка и изтощителна задача, която обикновено се отнася към услугите за видео продукция. И в зависимост от конкретната услуга, средните разходи за минута видео продукция могат да бъдат високи. В западния свят тарифите варират от 1000 до 10 000 долара. Това е мястото, където изкуственият интелект може да помогне за надграждане към стегнато, смислено видео съдържание в кратка форма за социални медии.

От една страна AI инструментите могат да се използват за анализиране на потребителските взаимодействия и предпочитания за създаване на високо персонализирано съдържание. Като разбере какви специфични сегменти от аудиторията харесват, споделят или къде хората прекарват времето си, изкуственият интелект може да помогне в изработването на персонализирани съобщения и съдържание, които са предпочитани за зрителите, до които достигат, повишавайки степента на ангажираност и насърчавайки лоялността към марката. Колкото по-персонализирано е съдържанието, толкова по-вероятно е то да бъде споделяно, споделяно повторно и виждано от все повече хора.

Друго предимство е, че AI инструментите могат да ускорят целия процес на производство на съдържание. Освен способността им да автоматизират по-фини детайли за редактиране като изрязване, корекция на цветовете, генериране на субтитри и аудио интеграция AI инструментите могат да се използват и за генериране на идеи за съдържание, предлагане на редакции и дори писане на първоначални чернови на скриптове въз основа на конкретно въведени параметри. Със спестени часове време професионалистите по създаване на съдържание могат да се съсредоточат върху по-креативните аспекти на продукцията си и да се придържат към по-последователни графици за публикуване – всичко това без да жертват качеството за сметка на ефективността.

Освен създаването на съдържание изкуственият интелект е полезен и за проследяване и анализиране на приемането на съдържание в социалните канали. Със способността автоматично да оценява кои публикации стимулират най-много ангажименти, реализации или трафик на уебсайта, AI може да предостави на професионалистите по съдържание полезни прозрения, помагайки на марките и бизнеса да прецизират стратегиите за съдържание за по-висока възвръщаемост на инвестициите.

Способността на видеоклиповете да завладяват публиката, да предават послания ефективно и да насърчават смислени връзки ги прави незаменими в средата на социалните медии. Тъй като цифровият пейзаж продължава да се променя, поддържащата роля, която AI играе за бизнеса и марките, ще продължи да расте и ще помогне на създателите на съдържание да постигнат баланс между креативност, дължина, качество и честота на качване.

Кратките видеоклипове могат да донесат дългосрочни ползи за фирми и марки. Следователно AI е нещо повече от целесъобразен инструмент за редактиране на видео – той ще бъде помощник и на снимачната площадка, и през целия процес на създаване на съдържание.

 

новини Стара Загора  www.infoz.bg

Теми: