Audi Q7 - Ауди

Новият автомобил Audi Q7 - Лесна като игра: новата операционната концепция MMI

Индекс на статията

Повече обем дори от предишния модел: Пространствената концепция

С най-дългия салон в класа, въпреки намалената външна дължина, новият Audi Q7 предлага повече интериорно пространство от своя предшественик. Пътниците ще се насладят на по-голям обем за главите, раменете и коленете. Освен това интериорното пространство е и изключително гъвкаво. Audi осигурява изключително комфортна триместна седалка с настройващи се вертикални части за втория ред. По желание всяко едно от трите места може да се настройва отделно в диапазон от до 110 милиметра, с 10 милиметра повече от преди.

Друга опция са двете индивидуални седалки на третия ред, които са сертифицирани като детски седалки по стандарт Group 3. Последните превръщат Audi Q7 в седемместен автомобил с още по-голяма функционалност. С 24 милиметра по-голямата височината при главите и с 20 милиметра по-широкото мястото при раменете са в основата за усещането за повече пространство за пътниците. Когато седалките се сгънат вертикалните им части се интегрират в пода и могат да бъдат издигани или прибирани с помощта на електромотори и управляващи превключватели, ергономично интегрирани в зоната на третите колонки и в багажното отделение.

За оптимален достъп до третия ред, седалките от втория могат да бъдат сгънати удобно така че да осигурят вход с широчина от 376 милиметра. Всички седалки на втория и третия ред са оборудвани с Isofix/i-Size фиксиращи елементи за детски седалки, като по този начин в новия Audi Q7 клиентите могат да монтират до шест детски седалки. Като допълнително оборудване се предлагат ролкови щори и тонирани стъкла в задната част. Панорамният стъклен покрив – още един елемент на допълнителното оборудване – право щедро оразмереното пространство още по-светло и просторно.

Ако бъдат заети всичките седем места, багажния обем на новият Audi Q7 е 295 литра, а в товарна конфигурация е 770 литра. Петместният вариант предлага 890 литра и 2,075 литра при сгънат втори ред седалки. За подобряване на функционалността на багажното отделение, конструкторите са снижили товарния праг с 46 милиметра в сравнение с този на предишния модел. Електрозадвижваният заден капак е част от стандартното оборудване. В комбинация със специален ключ, Audi предлага контрол с жестове – едно движение с крак в долната част на автомобила е достатъчно капакът да се отвори автоматично. Същият жест с крак води и до затварянето му.

Налице са още множество възможности за да бъде взаимодействието с големия SUV модел практично и удобно: автоматично задвижвана щора на багажното отделение, система за автоматично затваряне на вратите и предно стъкло с подгряване.

По-малко бутони за оптимална ергономия: Задействане и дисплей

Всички контролни елементи са поместени в рамки от фини алуминиеви детайли. Те са в перфектна хармония с цялостната архитектура – управление с по-малък брой бутони предлагащи едновременно с това максимална ергономичност Изборът по отношение на предните седалки е стандартни седалки, стандартни седалки с климатични функции, спортни седалки, спортни седалки с пневматични елементи и индивидуално контурирани седалки. Дизайнът на втория и третия ред седалки може да бъде избран в съответствие с вариантите на предните.

Предните седалки осигуряват на водача и пътника до него изобилие от пространство и комфорт. Сред вариантите предлагани от Audi за новия Q7 са спортните седалки с множество настройки и индивидуално контурираните седалки с климатичен контрол с до 18 настройки и опционално масажна функция. Последната има пет различни програми, всяка от които с пет нива на интензивност.

Лесна като игра: новата операционната концепция MMI

Последното поколение операционна концепция Audi MMI поема управлението на множество удобни и иновативни функции на Audi Q7. Авангардната MMI search с интелигентни предложения прави по-лесно търсенето на конкретни заглавия на песни и дава възможност за вписване на телефонни контакти или навигационни дестинации, като по този начин значително намалява времето прекарано за извършване на тези операции. Почти всички въвеждани данни могат да бъдат завършени с няколко стъпки. Две допълнителни менюта съдържат интелигентно свързани функции и опции. Audi отново поставя стандарти в тази област.

Дисплеите се появяват на централния MMI монитор, който се издига от инструменталния панел, когато системата се стартира и позволява на пътника да използва системата Audi MMI по удобен начин.

Обратна връзка с вибрация при докосване: MMI all-in-touch

Фокусната точка в операционната система е новоразработената система за контрол MMI all-in-touch с изцяло сензорна повърхност. Всяко докосване и въвеждане на данни е съпроводено с акустичен сигнал и потвърждение с вибрация – едно кликване което се усеща от пръста.

Водачът може да въвежда букви на голям тъчпад или да извършва управление с жестове с няколко пръста, да скролва в списъците и т.н. Достъпът до основните функции става с два висококачествени бутона или с два превключвателя. Водачът може също да избира свои лични фаворити, като навигационни дестинации, телефонни номера и радиостанции, използвайки до осем свободно програмируеми бутона.

Основната контролна логика на Audi MMI е пренесена и при мултифункционалните бутони на волана. Клиентите могат да оперират с бордовия компютър с неговата информация за автомобила и информация за водача, а така също да управляват аудио системата с палеца на лявата си ръка. В зависимост от оборудването, телефонът и навигационните функции могат също да бъдат управлявани чрез бутоните на волана. Доказаният ролков регулатор на звука с функция mute, а така също и бутонът за гласов диалог, бързите бутони за телефона и практичния бутон за прескачане на функция Skip, за бърза промяна на радиостанцията или песента, са разположени на дясната страна на волана.

Високотехнологична графика: Audi virtual cockpit

Опционалната система MMI navigation plus се предлага с Audi virtual cockpit, 12.3-инчов TFT дисплей който представлява графики с висока разделителна способност и висока острота на границите. Както и в новия Audi TT*, клиентите на Q7 могат да превключват от класическата визия с прецизно очертани двойни контролни уреди към екран на инфоразвлекателната система с разширена зона за списъци и карта – и всичко това удобно от волана.

Освен това различни индивидуализирани информационни изображения като определени стойности от бордовия компютър могат също да бъдат конфигурирани. Голямата гъвкавост на дисплеите позволява цялата информация да бъде брилянтно представена като функция на личните предпочитания и в зависимост от пътната ситуация.

Модулна: инфорлазвлекателната система

Audi предлага различни нива на инфоразвлекателни модули за новия Q7. Приемникът MMI radio plus е стандартно предложение за Германия. Той предлага интерфейси за външни устройства като мобилни телефони или карти-памет. Стандартната аудио система Audi sound system осигурява звук с превъзходно качество от своите десет високоговорителя. Тя се управлява с помощта на MMI терминала на централната конзола включващ въртящ се и натискащ се бутон, два опционални бутона и четири бутона за функции.

Дисплеите се показват на централния, 7-инчов MMI монитор който се издига от арматурното табло при стартирането на системата.

Върховата инфоразвлекателна система е MMI navigation plus, която включва

8.3-инчов монитор. Изпълнителните и функции се извършват от второто поколение на модулната инфоразвлекателна платформа, чийто ключов компонент е бързият графичен процесор Tegra 30 на партньора на Audi NVIDIA.

Звук с трето измерение: 3D звук

Audi предлага допълнителни хардуерни елементи като надстройка на MMI navigation plus. Аудио уредбата Bose sound system с 3D звук и Bang & Olufsen Advanced Sound System също с 3D звук могат да впечатлят и най-страстните hi-fi потребители. И двете системи възпроизвеждат аудио в иновативен 3D звук. Допълнителни високоговорители в предните колонки създават обемно измерение от височина и усещане сякаш музиката идва от една голяма виртуална сцена. Системата Bang & Olufsen захранва 23 високоговорителя включително нискочестони събуфъри с 1,920 вата усилвателна мощност.

Audi phone box, една друга опция в новия Q7 и вече предлаган в други модели свързва клетъчния телефон с външната антена за такива устройства. Индуктивното зареждане и безжичната връзка със смартфон ще бъдат налични като допълнителни функции малко след представянето на новия Audi Q7.

Нови развлечения за пътниците на задните седалки: Audi tablet

Audi създава нови стандарти в областта на развлеченията за пътниците на задните седалки. Един или опционално два таблета Audi с 10.1 инчови екрани и фина изработка служат като монитори на задните седалки. Тяхната функционална сърцевина са мощни процесори NVIDIA Tegra 4. Audi tablet може да издържа на предизвикателствата на които може да бъде подложено подобно устройство в един автомобил – той е термоустойчив и предлага необходимата здравина по отношение на вибрации и удари – качества които не са характерни за конвенционалните решения в тази област. Audi tablet се свързва с MMI navigation plus чрез WiFi система и по този начин има достъп до радио, медия, навигация и автомобилните функции на Audi Q7.

Пътникът на задната седалка може, разбира се, да въведе навигационна дестинация в MMI navigation чрез Audi tablet. Той разполага с възможност и да сърфира в интернет с помощта на WiFi връзка. Използването на операционна система Android в Audi tablet и наличността на Google Play store осигуряват на клиента достъп до огромен брой приложения, игри, филми, музика, електронни книги и множество други възможности. В края на пътуването, Audi tablet може да бъде изваден от своето гнездо и използван офлайн или да бъде осъществена връзка с друга WiFi мрежа. Audi tablet е оборудван с full HD камера, 32 GB вътрешна памет и допълнителни Bluetooth и NFC интерфейси за свързване на слушалки, например.

Желанията на клиентите са задоволени: online актуализация за навигационната карта

Audi Q7 предлага допълнителни услуги освен познатата гама на LTE базираната Audi connect. Последната създава в автомобила хотспот при което пътниците могат да сърфират чрез WiFi със скорост на теглене от 100 Mbit/s. Освен това интерфейсът на Audi за смартфони осигурява Apple Car Play и Google Android Auto в автомобила. Марката с четирите ринга, обаче предлага и онлайн актуализации за навигационните карти. Водачите на Audi Q7 могат да изтеглят ъпдейти директно в автомобила чрез LTE връзка. Те биха могли също така да изтеглят данните на своя компютър използвайки платформата myAudi на www.audi.de/myaudi и да ги използват в автомобила с помощта на SD карта. Третата възможност е инсталирането им в търговския център на Audi.

В MMI navigation plus се появява съобщение когато е налична нова актуализация на карта. Актуализациите се правят на всеки шест месеца и първите пет от тях са безплатни за водачите на Audi. Клиентите могат да ъпдейтват своите пълни карти на Европа или само на индивидуални региони. Навигациите продължават да работят без ограничения по време на онлайн актуализациите в автомобила.

Audi connect може да бъде използван безплатно с MMI navigation plus за три месеца. Разширение за допълнителни три години може да бъде направено като опция от завода или чрез следпродажбените услуги на Audi (Audi After Sales Service).

Гама създаваща нови стандарти: системите за подпомагане на водача

С гамата си от системи за подпомагане на водача, новият Audi Q7 установява нови стандарти за сегмента. Някои системи са напълно нови и създадени от бял лист хартия.

Част от стандартното оборудване са асистентът за паркиране на заден ход, темпомат, настройката за ограничаване на скоростта, препоръката за почивка и системата за защита Audi pre sense city. При движение със скорост за градски условия последната предупреждава водача от опасност от удар с други автомобили или пешеходци, а при аварийна ситуация тя инициира спиране с максимална сила.

Ако ударът е неизбежен, системата multicollision brake assist използва контролирани спирачни маневри по време на инцидента за да подпомогне водача. Това може да предотврати плъзгането на автомобила и други, допълнителни удари. Опционалната система Audi pre sense basic инициира превантивни защитни мерки за пътниците при проблемни пътни условия, като например доопъване на предните колани.

Други решения са обединени в пакети като Parking, City и Tour. Пакетът Parking включва камера със съраунд изображение и система за асистиране при паркиране, която автономно маневрира автомобила при перпендикулярно и успоредно паркиране назад. Водачът трябва само да борави с педалите на газта и спирачките.

За бавно движещ се трафик: ACC stop & go с асистент за задръстване

Повече иновативни решения от Audi могат да бъдат открити в пакета Tour. Адаптивният темпомат (adaptive cruise control) ускорява и спира Q7 на желана дистанция от движения се отпред автомобил. Когато се деактивира той продължава да изобразява дистанцията. Във върховата версия, ACC stop & go включваща и асистент за задръстване и трафик, системата поема също и кормилното управление при движение със скорост не по-висока от 65 км/ч.

Системата Audi active lane assist използва камера и прави леки корекции в кормилното управление за да помогне на водача да запази траекторията си на движение в рамките на лентата. Системата за безопасност Audi pre sense front предупреждава за опасност от удар с автомобила отпред, доопъва предпазните колани и започва автономно спиране на автомобила, ако това е необходимо. Тя извършва тези действия на различни етапи.

Още по-нисък разход на гориво: предугаждащ асистент за ефективно шофиране

Предугаждащият асистент за ефективно шофиране е авангардно технологично решение на Audi. Той използва данните от навигационната система и ръководенето по маршрут за да предупреди водача за ситуации в които би имало смисъл да намали скоростта, като например преди завой, или при наличие на пътни знаци за начало на град или ограничения на скоростта, които още не се виждат. В съчетание с адаптивния темпомат adaptive cruise control (ACC) и системата за разпознаване на пътните знаци, тази система адаптира автомобила към предварително зададена скорост съобразно пътя или ограниченията. Асистентът за ефективно шофиране, който може да поеме и контрола на функцията за изключване от скорост на осемстепеннта трансмисия tiptronic като осигури свободно движение по инерция има потенциал за намаляване на разхода на гориво с до десет процента.

Мощни и ефективни: усъвършенстваните двигатели

Новият Audi Q7 се представя на европейския пазар с два мощни високотехнологични V6 двигателя: един TDI и един TFSI. Благодарение на значителните промени техните нива на CO2 емисии са намалени с до 50 грама на километър. И двата двигателя покриват нивата на стандарта за емисии Euro 6.

Дизеловият двигател 3.0 TDI има мощност от 200 кВт (272 к.с.) и въртящ момент от 600 Нм. Ускорението от нула до 100 км/ч при задвижваната от него версия отнема едва 6.3 секунди, а максималната скорост е 234 км/ч.

Средният разход на гориво е едва 5.7 литра на 100 километра, съответстващи на емисии на CO2 от 149 грама на километър. V6 дизелът е целенасочено и систематично проектиран така че да има минимално вътрешно триене и ефективен топлинен мениджмънт. Агрегатът 3.0 TDI работи изключително балансирано и предава минимални вибрации и шум към купето – в немалка степен благодарение на управляемите хидравлични опори с които е закрепен към каросерията.

Бензиновият 3.0 TFSI е с мощност от 245 кВт (333 к.с.) и въртящ момент 440 Нм и ускорява големия SUV модел от нула до 100 км/ч за 6.1 секунди и така до максималната скорост от 250 км/ч. Този мотор е с принудително пълнене с механичен компресор, който се деактивира когато автомобилът работи в режим на частично натоварване. Благодарение на тази технология разходът на оборудвания с този мотор Q7 е едва 7.7 литра на 100 километра съгласно регламента NEDC, съответстващи на 179 грама CO2 на километър.

Втори вариант на 3.0 TDI със 160 кВт (218 к.с.) и 500 Нм въртящ момент ще бъде включен в гамата по-късно. Този високоефективен модел ще има допълнително намалени емисии на CO2 , поставяйки нови стандарти за нисък разход на гориво.

Друг задвижващ агрегат е 2.0 TFSI с мощност от 185 кВт (252 к.с.) и 370 Нм въртящ момент. Той е планиран основно за азиатските пазари и САЩ.

by wire: задвижването

Гладко работещи, бързодействащи, леки и ефективни. В новият Audi Q7, напълно новоразработената осемстепенна автоматична трансмисия tiptronic пренася мощността на двигателя към системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro. Предавателната кутия с преобразувател на въртящия момент работи плавно и изключително ефективно. Тя предлага функция за движение с изключена предавка, когато водачът отпусне крака си от педала на газта. Двигателите и трансмисиите са конструирани така че да могат да функционират безпроблемно при много ниски оборотни режими, дори под 1,000 об./мин.

Освен автоматичния режим на работа, водачът може да избере начин да управлява трансмисията tiptronic и да превключва предавките като използва стандартни лотчета зад волана или пък с помощта на лоста за превключване на режимите. И в двата случая командите се предават към трансмисията изцяло по електронен път (by wire).

Самоблокиращият централен диференциал, който е в сърцевината на системата за двойно предаване quattro, е интегриран в корпуса на осемстепенната трансмисия. Това решение е значително по-леко и компактно от използваната в предишния модел разпределителна кутия, а със оптимизираната си степен на блокиране диференциалът осигурява изключително високо ниво на сцепление и управляемост. В нормални условия на работа, централният диференциал предава въртящия момент в съотношение преден:заден мост 40:60. Ако колелата на едната от осите загубят сцепление, системата изключително бързо започва да променя пропорцията която може да достигне до 70 процента към предния и до 85 процента към задния мост.

Механичният централен диференциал работи в директна взаимовръзка със системата torque vectoring на задния мост. По-време на движение с висока скорост в завой, контролният софтуер извършва фино контролирано задействане на спирачките на вътрешните колела, които са с намалено натоварване. Това прави реакцията на големия SUV модел при завиване много по-директна и прецизна и същевременно с това подобрява сцеплението.

Минус 100 килограма: лека конструкция за ходовата част

В сравнение с предишния модел, ходовата част на новото Audi Q7 е с над 100 килограма по-лека – благодарение на множество промени. Лостовете в окачването на колелата вече са изработени от алуминий и високоякостна стомана; карданните полувалове на предния мост са кухи, а лагерите на шарнирите са с алуминиеви отливки. Центърът на тежестта и снижен с цели 50 милиметра спрямо този на предшественика, в известна степен и заради по-ниския монтаж на двигателите. Самото окачване е претърпяло значителни промени като архитектура. Както предния, така и задния мост са конструкции с по пет рамена на колело, заменящи схемата с триъгълни рамена на предшественика. Значително по-прецизно реагират звената на задното окачване със разделени пружини и амортисьори и еластомерни лагери. Новото електромеханично кормилно управление, чиято помощ намалява с увеличаване на скоростта е изключително ефективно. То осигурява директно усещане, като няколко от системите за подпомагане на водача не биха били възможни без него.

Топ иновация: система за завиване на четирите колела

Audi предлага друго авангардно технологично решение като допълнително оборудване: системата за завиване на четирите колела.

Кормилна уредба с електрически задействана система завърта задните колела с до пет градуса в зависимост от ситуацията. При ниски скорости те се завъртат обратно на предните с което значително се намалява радиуса на завиване (с до един метър) и се подобрява маневреността. При високи скорости на движение задните колела следват движението на предните. При това завиване се оптимизира реакцията на кормилното управление и допълнително се подобрява стабилността на автомобила.

Новият Audi Q7 предлага отличен комфорт дори когато е оборудван със стандартното стоманено окачване. Движението е още по-гладко с адаптивното въздушно окачване, което се управлява от напълно нова система интегрираща всички функции за контрол на поведението на автомобила. Новата контролна логика разработена от Audi за въздушното окачване и активните амортисьори варира височината на каросерията и комфорта както функция на ситуацията. При движение по магистрала, каросерията се снижава с до 30 милиметра, а при движение с ниски скорост в офроуд режим се издига с до 60 милиметра. Налице е и спортна версия на адаптивното въздушно окачване.

Седем нива на регулиране: Audi drive select

Системата за контрол на пътната динамика Audi drive select работи съвместно с адаптивното въздушно окачване и предлага седем режима на работа: efficiency (за първи пъкт предлаган за Audi Q7), comfort, auto, dynamic, individual, allroad и lift/offroad. В зависимост от нивото на оборудване, Audi drive select интегрира различни технологични модули, включително осемстепенната трансмисия tiptronic, електромеханичното кормилно управление, системата за завиване на четирите колела и работните параметри на двигателя.

Новият Audi Q7 се предлага стандартно с 18-цолови колела и гуми с размер 235/65. Audi и quattro GmbH предлагат широка гама от допълнителни колела с размери до 21 цола като опции. Големи, вентилируеми спирачни дискове имат важен принос за безопасността на SUV модела. Отпред спирачките са с шестбутални апарати. Електромеханичната ръчна спирачка, усъвършенствана с удобни функции за потегляне по наклон задейства механизмите на задните колела.

Новият Audi Q7 се движи уверено и извън пътя където големият пътен просвет от до 235 милиметра и големият ъгъл на кръстосване на осите имат своя значителен принос. Опционален дисплей показва на водача ъглите на наклон, а електронна система за управление при спускане поддържа зададената скорост.

Клиентите в Германия ще могат да поръчват своите Q7 от пролетта на 2015 година и те ще пристигат в търговските центрове с богато стандартно оборудване от лятото на 2015 година. В Германия стартова цена на Q7 ще е около 61,000 евро.

Plug-in хибрид с двойно предаване Quattro: Audi Q7 e-tron quattro

Audi разширява гамата си от автомобили с ефективно електрическо задвижване. Към тях през 2015 година ще се присъедини Audi Q7 e-tron quattro, който ще бъде първият в света подобен автомобил с шестцилиндров дизел с двойно предаване quattro. Той ще изразходва едва 1,7 литра на 100 км съгласно регламент NEDC с еквивалент на 50 г/км отделен въглероден двуокис. Литиево-йонната батерия има капацитет от 17,3 кВтч и позволява пробег от до 56 км. Двигателят 3.0 TDI има мощност от 190 кВт (258 к.с.), а интегрираният в осемстепенната трансмисия tiptronic електромотор е с мощност от 94 кВт. Максималната системна мощност достига 275 кВт (373 к.с.), а системния въртящ момент – 700 Нм. Ускорението на Audi Q7 e-tron Quattro до 100 км/ч става за 6.0 секунди и за 6,1 секунди от нула до 60 км/ч при чисто електрическо задвижване. Максималната скорост е 225 км/ч. Audi Q7 PHEV е първия подобен автомобил, който използва за отопление термопомпа, значително намаляваща разхода на електроенергия и увеличава пробега при студено време.


Разход на гориво на споменатите модели:

  • Audi Q7 3.0 TDI (200 кВт) 5 места:
  • Комбиниран разход на гориво л/100 км: 6.1 - 5.7**
  • Комбинирани емисии на CO2 в г/км: 159 - 149**
  • Audi Q7 3.0 TDI (200 кВт) 7 места:
  • Комбиниран разход на гориво л/100 км: 6.2 - 5.9**
  • Комбинирани емисии на CO2 в г/км: 163 - 153**
  • Audi Q7 3.0 TFSI (245 кВт) 5 места:
  • Комбиниран разход на гориво л/100 км: 8.1 - 7.7**
  • Комбинирани емисии на CO2 в г/км: 189 - 179**
  • Audi Q7 3.0 TFSI (245 кВт) 7 места:
  • Комбиниран разход на гориво л/100 км: 8.3 - 7.9**
  • Комбинирани емисии на CO2 в г/км: 193 - 183**
  • Audi TT:
  • Комбиниран разход на гориво л/100 км: 7.5 - 4.2**
  • Комбинирани емисии на CO2 в г/км: 174 - 110**

**Разходът на гориво и емисиите на CO2 на автомобила могат да варират в зависимост от избора на колела и гуми. Те не се определят само от ефективността на самия автомобил, а зависят и от начинът на управление и други нетехнически фактори.

През 2013 г. концернът Audi достави на клиентите си около 1 575 500 автомобила от марката Audi. Един от най-успешните модели беше Audi A3, избран от международно журналистическо жури за „световен автомобил на годината 2014” (Разход на гориво, комбиниран: 7,1 – 3,2 л/100 км, емисии на CO2, комбинирани: 165 – 85 г/км). През 2013 г. предприятието достигна при оборот от 49,9 милиарда евро и оперативна печалба от 5,03 млрд. евро. Фирмата присъства глобално на повече от 100 пазара и осъществява производство в Инголщат, Некарзулм, Дьор (Унгария), Брюксел (Белгия), Братислава (Словакия), Марторел (Испания), Калуга (Русия), Аурангабад (Индия), Чанчун (Китай) и Джакарта (Индонезия). От края на 2013 г. марката с четирите пръстена произвежда автомобили и във Фошан (Китай), от 2015 г. ще заработи предприятието в Сао Жозе дус Пиняйс (Бразилия), а от 2016 г. в Сан Хосе Чияпа (Мексико). Стопроцентово дъщерни фирми на AUDI AG са наред с други quattro GmbH (Некарзулм), Automobili Lamborghini S.p.A. (Сант’ Агата Болонезе/Италия) и производителят на спортни мотоциклети Ducati Motor Holding S.p.A. (Болоня/Италия). В момента в целия свят фирмата има повече от 76 000 служители, от тях около 53 400 в Германия. От 2014 до 2018 г. тя планира общи инвестиции в размер на около 22 млрд. евро – главно в нови продукти и технологии за устойчиво развитие. Audi осъзнава своята отговорност като икономически субект и в стратегически план е заложил екологично устойчивото развитие като определящ фактор за процесите и продуктите си. Дългосрочната цел е постигането на CO2-неутрална мобилност.

Големият quattro модел - Audi Q7 дебютира предпремиерно в България

• Премиерата на Audi Q7 в България е една от първите в Европа.

Audi Q7 обединява постижения на технологично съвършенство в областта на олекотените конструкции и асистентните системи, комфорт на пространството и авангарден дизайн.

• 325 кг по-ниско тегло и около 26% по-нисък разход на гориво.

• Моделът ще бъде първият в света дизелов plug-in хибрид с перманентно предаване на четирите колела quattro.

Audi Q7 дефилира за първи път у нас съвсем скоро след световната премиера на автомобилното изложение в Детройт през януари 2015.

София, 22 април 2015 г. автомобилната компания ПОРШЕ БГ представи SUV моделът на Audi, който постави нови стандарти в сегмента. Презентацията се състоя на площад Батенберг в специално органицзирано за целта пространство за клиенти и приятели на марката. Представянето пред българските медии се състоя на 22 април. Почитателите на Audi у нас са сред първите европейци, които имат възможност да притежават новия модел.

Audi Q7 е вече в предварителна продажба в дилърската мрежа на Аudi в цялата страна. Цената на базовия модел с дизелов двигател 3.0 TDI е 121 597 лв. (62 171 евро) с ДДС. Предпремиерният автомобил ще бъде в България за една седмица до 29 април в мобилния шоурум на Ауди на пл. Батенберг.

Audi в нова върхова форма

С второто поколение на големия SUV модел, марката с четирите кръга поставя нови стандарти в този пазарен сегмент.

Задвижването, ходовата част, леката конструкция, системите за асистенция и мултимедията, впечатляват със своите иновативни технологични решения.

В същото време по думите на отговорния за развойната дейност и член на управителния съвет на Audi проф. д-р Улрих Хакенберг, “новото Audi Q7 е ярък символ и израз на нашата технологична компетентност. Със своето намалено с до 325 килограма тегло, новият модел се превръща в еталон в своя клас. Моделът се отличава с около 26 процента по-нисък разход на гориво от своя предшественик и е оборудван с най-модерните електронни системи за подпомагане на водача, инфоразвлекателни технологии и комуникационни възможности.”

Със собственото си тегло от едва 1 995 килограма (във версията 3.0 TDI), новото поколение на Audi Q7 е най-лекият представител на своя клас. Със своята олекотена конструкция на каросерията, изпълнена от различни, прецизно подбрани съобразно приложението материали и изцяло новата си ходова част, моделът осигурява превъзходен комфорт и едновременно с това гарантира типичната, характерна за спортния дух на Audi, динамика с върхови характеристики по отношение на емисиите на CO2. Инженерите на Audi са успели да намалят разхода на гориво на новото поколение Q7 с цели 28 процента при версиите с двигатели TFSI и с 23 процента при моделите TDI.

Двигателите на модела бележат колосални постижения в сегмента на големите SUV модели с двойно предаване. Версиите 3.0 TDI с максимална мощност 200 кВт (272 к.с.) и 3.0 TFSI с 245 кВт (333 к.с.) гарантират на новото Audi Q7 ускорение от 0 дo 100 км/ч в рамките на 6,1 секунди (TFSI) и съответно 6,3 секунди при TDI. Средният разход на гориво на дизеловия V6 възлиза на едва 5,7 литра на 100 километра, което се равнява на емисии от 149 грама въглероден двуокис на километър пробег, а на бензиновия - едва 7.7 литра на 100 километра съгласно регламента NEDC, съответстващи на 179 грама въглероден двуокис на километър.

Новото Audi Q7 демонстрира високи стандарти и в областта на ергономичната концепция, инфоразвлекателните системи, мобилната комуникация и електронните системи за подпомагане на водача. Клиентите на този модел ще могат да разчитат както на втората генерация модулна инфоразвлекателна платформа, така и на виртуалното контролно табло на Audi. Новият, изцяло конструиран за управление на функциите с докосване управляващ модул на системата MMI, с голям сензорен панел, превръща управлението на функциите в автомобила в детска игра. Сред другите привлекателни новъведения в Audi Q7 са разширеният обхват на услугите Audi connect, таблетът на Audi за пътуващите на задния ред седалки и двете озвучителни системи с 3D audio. Новост е и възможността за интеграция на функциите на смартфоните в автомобила с осигуряващите максимална лекота Google Android Auto и Apple CarPlay, като новият Audi Q7 е един от първите автомобили в света, който предлага тези възможности – към края на годината ще може да се поръчва по информация към момента.

Специално създадените архитектурни компоненти в интериорното пространство на Audi Q7 формират своеобразен щит, който създава усещане за безопасност. Това се постига чрез визуалното преминаване на елементи, простиращи се като загръщащи орнаменти, от вратите към арматурното табло.

С най-дългия салон в класа, въпреки намалената външна дължина, новият Audi Q7 предлага повече интериорно пространство от своя предшественик. Интериорното пространство е и изключително гъвкаво, поради което пътниците ще се насладят на по-голям обем за главите, раменете и коленете. Новият автомобил осигурява комфортна триместна седалка с настройващи се облегалки, делящи се в съотношение 35:30:35.

Изключителен акцент при новото поколение е и пълната гама от нови електронни системи за подпомагане на водача, сред които адаптивен темпомат и функция за асистенция на водача при движение в натоварен трафик. В момента няма друг автомобил в световен мащаб, който да предлага повече.

Audi предлага друго авангардно технологично решение като допълнително оборудване: системата за завиване на четирите колела. Нововъведението All wheel steering увеличава динамиката на шофирането и комфорта чрез допълнително управление на задната ос. При ниски скорости се характеризира с повишена маневреност. Задната ос завива в противиположна посока на предната ос,за да бъде намален ъгълът на завиване . При високи скорости осите завиват в една посока и се подобряват динамиката и стабилността на автомобила.

Подпомага Audi park assist и асистента за ремарке/каравана.

Версията Audi Q7 e-tron quattro, която ще бъде представена на пазара малко след премиерата на новото поколение, е първият plug-in хибрид на марката Audi с дизелов двигател. Моделът впечатлява със своята системна мощност от 275 кВт (373 к.с.) и сумарен максимум на въртящия момент на хибридното задвижване в размер на 700 Нм.

В същото време, Audi Q7 e-tron quattro ще бъде и първият в света дизелов plug-in хибрид с двойно предаване quattro в престижния SUV сегмент от пазара. Средният разход на гориво на хибридната версия (NEDC) е едва 1,7 литра на 100 километра пробег, което се равнява на емисии на CO2 от 50 грама на километър. Един пълен заряд на акумулаторните батерии е достатъчен за изминаването на впечатляващия пробег от 56 километра.

Любопитни факти

  • Премиерата на първия за марката SUV 2 модел беше преди 9 години през 2006 г.
  • От първото поколение на Audi Q7 на краен клиент са продадени 500 000 автомобила в цял свят
  • От 2006 г. до днес са продадени 2 милиона Q модела на Audi в цял свят.

С 1.741.100 продажби през 2014, Audi Group надхвърли продажбения обем на 2013 година (1.575.500). Един от най-успешните модели беше Audi A3, избран от международно журналистическо жури за „световен автомобил на годината 2014” (Разход на гориво, комбиниран: 7,1 – 3,2 л/100 км, емисии на CO2, комбинирани: 165 – 85 г/км). През 2013 г. предприятието достигна оборот от 49,9 милиарда евро и оперативна печалба от 5,03 млрд. евро. Фирмата присъства глобално на повече от 100 пазара и осъществява производство в Инголщат, Некарзулм, Дьор (Унгария), Брюксел (Белгия), Братислава (Словакия), Марторел (Испания), Калуга (Русия), Аурангабад (Индия), Чанчун (Китай) и Джакарта (Индонезия). От края на 2013 г. марката с четирите пръстена произвежда автомобили и във Фошан (Китай), от 2015 г. ще заработи предприятието в Сао Жозе дус Пиняйс (Бразилия), а от 2016 г. в Сан Хосе Чияпа (Мексико). Стопроцентово дъщерни фирми на AUDI AG са наред с други quattro GmbH (Некарзулм), Automobili Lamborghini S.p.A. (Сант’ Агата Болонезе/Италия) и производителят на спортни мотоциклети Ducati Motor Holding S.p.A. (Болоня/Италия). В момента в целия свят фирмата има повече от 80 000 служители, от тях около 55 800 в Германия. От 2015 до 2019 г. тя планира общи инвестиции в размер на около 24 млрд. евро – главно в нови продукти и технологии за устойчиво развитие. Audi осъзнава своята отговорност като икономически субект и в стратегически план е заложил екологично устойчивото развитие като определящ фактор за процесите и продуктите си. Дългосрочната цел е постигането на CO2-неутрална мобилност.

infoz autor  www.infoz.bg 

Ако намирате тази информация за полезна или интересна, ще сме благодарни ако я споделите с вашите приятели...

На подобна тема