На снимачната площадка с легендите на Холивуд

На снимачната площадка с легендите на Холивуд

Вече почти 40 години Бриджит Лакомб запечатва чрез обектива си изграждането на кино историята. През 1975 година съдбата случайно я запознава с Дъстин Хофман и Доналд Съдърланд, които от своя страна й предлагат да заснеме кадри от снимачната площадка на последните им филми. Французойката веднага се впуска в приключението, което с течение на времето се превръща и в нейна професия.

От тогава насам тя е неизменна част от екипа на някои от най-големите в световен мащаб кино продукции, а ненадминатият й фотографски талант да улавя на пръв поглед невидимото, превръща снимките й в жива история на Холивуд.

А ето и част от най-знаменитите фотографии на Бриджит Лакомб, както и какво споделя самата тя за историите, стоящи зад всяка от тях:

guinet-matГуинет Полтроу и Мат Деймън (“Талантливият мистър Рипли”, 1998)
“Заснех този кадър на площад Сан Марко във Венеция. Режисьорът, Антъни Мингела, беше наистина невероятен човек, както и близък мой приятел. Това, което прави снимката толкова въздействаща, определено е погледът на Гуинет - толкова силен и дълбок. Тогава репетираха наистина тежка сцена, затова не знам дали този поглед е част от ролята, в която бе влязла, или демонстрация на раздразнение, защото ги прекъсвах и им пречех.”

Дъстин Хофман и Робърт Евънс (1977)
dastin hofman 2“Това беше първият ми път в Холивуд. Всяка неделя Дъстин и семейството му посещаваха дома на продуцента Робърт Евънс, за да играят тенис и да гледат филм. Тази снимка е “щракната” непосредствено след играта и точно преди прожекцията. Самият кадър е живо доказателство за това колко различен бе Холивуд през 70-те години на миналия век, спрямо днес. Само погледнете огромния телефон и апарата ми, който е на тревата.”

sjuzan-sarandanСюзън Сарандън (1983)
“Тази снимка на Сюзън е заснета по време на едно парти в Ню Йорк. Всъщност обаче това, което най-много обичам в нея, е палтото - дело на свръхталантливия дизайнер Милена Канонеро.”

opasni vrazki

 

 

Джон Малкович, Ума Търман и Сузи Кърц (“Опасни връзки”, 1988)
“Обожавам този кадър! Заснех го по време на почивка между две сцени, докато актьорите пушеха цигари. Тъкмо такава е обстановката на снимки - смесица от театър и истински живот, в която актьорите са едновременно и себе си, и образите си.”

Мерил Стрийп (1988)
“За първи път почувствах, че наистина мога да уловя образа на Мерил, тъкмо когато правих тази снимка. По принцип тя не е сред хората, които обичат да позират и да бъдат снимани. От време на време обаче сякаш усещаше, че точно сега е моментът да направи нещо такова. И именно в един подобен момент успях да я заснема - в различно и специално настроение, по-хубава и мистериозна от всякога.”

robertsДжулия Робъртс (1989)meril
“Тази снимка е от най-ранните на Джулия. По това време тя имаше едва един филм зад гърба си и беше изключително млада. Обожавам този момент, преди голямата слава, когато виждаш колко невероятен и същевременно напълно земен е човекът срещу теб. Моментът преди момичето да се превърне в звезда, заобиколена от стилисти и гримьори. Моментът, в който не ѝ пука за ничие чуждо мнение.”

di kaprioЛеонардо ди Каприо и Мартин Скорсезе (“Авиаторът”, 2003)
“През годините съм правила снимки по време на почти всички известни продукции на Скорсезе и той определено е сред любимците ми. А този кадър запечатва именно връзката между актьор и режисьор, която Мартин толкова умело успява винаги да създаде и която е особено силна именно между него и Лео.”

infoz autor Гергана Няголова | www.infoz.bg