Въздействаща реклама срещу стереотипите за “перфектно тяло”

I’m no angel (“Не съм ангелче”). С този слоган американската модна марка Lane Bryant цели да провокира обществено внимание към един напоследък силно наболял проблем - този за стереотипите в женската красота - както и да заяви гласно, че “всички жени са секси”, независимо от размера на бюста, талията или ханша.

Играта на думи в рекламната кампания на Lane Bryant е недвусмислена. Защото моделите на Victoria’s Secret, наричани често именно “ангелчета”, от години по традиция се нареждат сред най-желаните жени в света и са модел за подражание на куп млади момичета. Но и винаги са изглеждали… напълно еднакви.

Тъкмо това подбужда креативните директори на Lane Bryant да създадат своеобразна контрареклама, чрез която да споделят с милиони жени по света своето несъгласие със стереотипите, налагани от брандове като Victoria’s Secret.

"Нашата I’m нo аngel кампания има за цел да окуражи всички жени да обичат телата си, да не се притесняват от външния си вид и да знаят, че всяка една от тях е секси по свой начин," споделя Линда Хийзли, главен изпълнителен директор на Lane Bryant, пред онлайн издание, цитирано от Daily Mail.

Само за ден кампанията си спечели изключително широко одобрение, а хаштагът #I'mNoAngel се превърна в популярен начин, чрез който потребителите в социалните мрежи изразяват своята съпричастност с идеята. Видеоклипът, заснет за целта, също вече е гледан над 100 хиляди пъти. Черно-белите му кадри са дело на Кас Бърд, а пред камерата застават известните plus-size модели Ашли Греъм, Маркита Принг, Кандис Хъфин, Виктория Лий, Жюстин Лего и Ели Мейдей.

infoz autor Гергана Няголова, www.infoz.bg