Община Стара Загора намалява бюрокрацията за гражданите и бизнеса

▶️ Административни услуги в община Стара Загора – премахва се бюрокрацията

Значителни облекчения за гражданите и бизнеса въвежда от 8 февруари 2023 г. Община Стара Загора по отношение на различни административни услуги, като с това се намалява бюрокрацията. Общината ще бъде посредник между хората и експлоатационните дружества като „EVN България“, „Водоснабдяване и канализация“, „Овергаз“ и БТК. Визите за проектиране вече ще се съгласуват по служебен път в рамките на 14 дни и това ще бъде безплатно“ – обясни кметът Живко Тодоров.

Това стана ясно на пресконференция на кмета Живко Тодоров и председателя на Общинския съвет Мария Динева. В нея участваха още главният архитект Младен Иванов и секретаря на общинската администрация в Стара Загора Делян Иванов.

„Така на хората няма да им се налага да посещават отделно всяко експлоатационно дружество, да плащат такси и да чакат съответните срокове. Новите облекчителни мерки на административната тежест ще съкратят сроковете поне с 3 месеца“ – заяви Мария Динева, която определи като лична кауза борбата с бюрокрацията. Тя поясни, че това не е приумица на местно ниво, защото е законово регламентирано още през 2019 г.

Кметът посочи, че за целта Общината е подписала споразумения с всяко експлоатационно дружество. „Ако някое от тях не спази 14-дневния срок, ще бъдат налагани санкции“ – категоричен е той.

Скиците, които Община Стара Загора издава, от днес стават с 1-годишен срок на валидност, а не както досега – 6 месеца. Общината ще въведе ГИС система (Географска информационна система), благодарение на която скиците ще станат безсрочни, както тези, издавани от Кадастъра, обясни арх. Младен Иванов. Чрез платформата хората ще могат да видят всички характеристики на имота, в нея в реално време ще се отразява и всяка една промяна.

Председателят на Общинския съвет съобщи още, че за улеснение на бизнеса, издадените до момента документи от Общината, няма да се изискват от хората при заявка за следваща процедура, а ще се проверяват по служебен път.

Община Стара Загора надгражда и електронните услуги. От общо 139 са елекронизирани 101 услуги, като са обхванати най-търсените. За да се ползват обаче е необходим електронен подпис (КЕП).

Кметът Живко Тодоров акцентира и на контрола, който Общината осъществява за спазване на наредбите. През 2022 г. са съставени 621 акта за установяване на административни нарушения. От тях 303 са по Наредбата за обществения ред, 43 – за замърсяване с отпадъци, 23 – по Закона за ветеринарната дейност и др. Събраните от тях приходи са за над 1,5 млн. лева.

През миналата година за неправилно паркиране са поставени 3963 скоби, репатрирани до наказателен паркинг са 2265 автомобила. Глобите с фиш са 17 569.

Кметът определи големия брой на констатираните нарушение като ниско самосъзнание от страна на техните извършители.

Председателят на Общинския съвет Мария Динева и кметът на Стара Загора Живко Тодоров говорят по темата

Живко Тодоров: Община Стара Загора надгражда също и електронните услуги

 

www.infoz.bg  www.infoz.bg