Празниците около Коледа и Нова година наближават, а с тях започва и голямото пазаруване на подаръци, забавления, стоки и услуги за дома. Наблюдаваме продължаваща промяна в навиците на потребителите при пазаруване онлайн, обусловена от редица фактори. Тази промяна може да послужи като стимул за онлайн търговците да преосмислят методите за плащане, които предлагат на своите клиенти.

Твърденията са резултат от проучване, възрожено от платформата за разплащания Paysafe, според което 62% от потребителите биха се отказали от покупка, ако се сблъскат с усложнения при плащането на стоката. Процентът за България е 55%.
Предлагането на повече възможности за плащане е жизненоважно както за големите, така и за малките онлайн търговци. Въпреки продължаващата популярност на традиционните методи на плащане при празнично пазаруване, като дебитни карти (67%) и кредитни карти (50%), резултатите сочат забележима промяна и все по-голям интерес към алтернативните методи на плащане. Например, 48% от потребителите биха предпочели дигиталните си портфейли, когато пазаруват онлайн по време на празничния сезон, 41% редовно използват банкови преводи, а 25% се доверяват на онлайн решенията за плащане в брой, известни също като eCash.
Данните от проучването показват, че увеличените разходи за живот значително биха свили бюджета за пазаруване през този празничен сезон, като 81% от потребителите се очаква да оптимизират разходите си. В България 22% от потребители планират да харчат по-малко за подаръци, 19% по-малко за храна и напитки (за сравнение в Италия този процент е 14), а 17% ще харчат по-малко за забавления (за Австрия този процент е 13).
Едновременно с това 21% от анкетираните посочват, че планират да се възползват от сезонните оферти и намаления, за да оптимизират портфейла си; 20% споделят, че благодарение на по-големите спестявания, които са успели да направят през годината, влизат подготвени в празничния сезон и по-високите цени на продуктите и услугите не ги притесняват.
„Наблюдаваме по-голяма конкуренция между търговците за крайни клиенти. Тези, които предлагат много и разнообразни методи за плащане и безпроблемно изживяване на потребителите, правят впечатление. Именно те ще привлекат нови клиенти и ще увеличат продажбите си“, коментира Роб Гато, главен директор по приходите в Paysafe.
За проучването
Изследването „Изгубени в трансакциите 2023: Как потребителите променят навиците си при пазаруване“, е направено от Sapio Research по поръчка на Paysafe през октомври 2023 г. сред 14 500 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор, като изследва промяната на потребителското поведение и отношение към плащанията.
Paysafe е водеща платформа за разплащания с богат опит в обслужването на търговци и потребители в глобалния развлекателен сектор. Основната цел на компанията е търговци и потребители да се свързват и да осъществяват трансакции безпроблемно, благодарение на водещи за индустрията продукти в сферата на обработването на плащания, дигитални портфейли и онлайн кешови услуги. С над 25 години опит в областта на дигиталните разплащания, годишен обем на трансакциите от над 130 милиарда долара през 2022 г. и приблизително 3300 служители Paysafe свързва бизнеси и потребители чрез 250 платежни метода в повече от 40 валути по целия свят. Решенията, предоставяни чрез интегрирана платформа, са насочени към трансакциите през мобилни устройства, аналитични данни в реално време и интеграция между плащанията в търговските обекти и онлайн плащанията.
Най-големият офис на Paysafe в света е в София с над 1400 служители, работещи в различни направления – продуктови и софтуерни разработки, обслужване на клиенти, риск мениджмънт, счетоводство и контрол, айти обслужване и други.