M-tel прилага нелоялна практика при продажба на предплатени пакетни услуги

Върховният административен съд потвърди заповед на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за забрана на нелоялна търговска практика на „Мобилтел” ЕАД при продажбата на предплатени карти за мобилни услуги.

Телекомът умишлено е премълчавал важно условие, според което при закупуване на предплатени пакети услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност. Тази информация е фигурирала само на интернет страницата на мобилния оператор. Липсвала е обаче в офисите му и върху опаковката на картите Prima, където би била полезна на потребителя непосредствено преди вземането му на решение за покупка, съобщиха от пресцентъра на Комисията за защита на потребителите.  

ТелефонВ търговския обект е било налично единствено неактуално ръководство, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последния 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния.  

В резултат от прилагането на цитираната практика потребителят остава с впечатлението, че ще може да ползва сумата по своята сметка през целия период на валидност на картата.

Влязлата в сила заповед на КЗП отнема възможността на мобилния оператор да подвежда по такъв начин потребителите занапред. Наложена е санкция в размер на 10 000 лв. с наказателно постановление, което търговецът обжалва.

Съвети към потребителите:

  • Настоявайте да получите пълна, вярна и разбираема информация за основните характеристики на услугата и условията за ползването ѝ
  • Не бързайте да сключите сделка преди да се запознаете с всички условия и да се уверите, че те са изгодни за Вас
  • Търсете консултация винаги при съмнение, че информацията е непълна или неясна.  

Препоръки към търговците:

  • Необходимо е на потребителя предварително да бъде предоставена информация за всички съществени характеристики на услугата и условията на сделката, както и да му се даде възможност да се запознае с тях
  • Информацията трябва да е ясна и достъпна
  • При необходимост консултантите могат да дадат разяснения, които обаче да не въвеждат в заблуда.

www.infoz.bg

Светът

Около 20 къщи са изгорели, а 8 души са ранени при големия горски пожар, който продължава и в неделя в северозападната част на полуостров Пелопонес, близо до град Патра

* * *
Земетресение с магнитуд 5,7 е регистрирано край бреговете на Гърция. Епицентърът е бил на 60,8 км югозападно от остров Кос в Егейско море

* * *
В Мианма бе съставено временно правителство начело с водача на хунтата генерал Мин Аун Хлайн

* * *
За да защити екосистемата и наследството на Венеция, италианското правителство забрани достъпа на круизните лайнери до лагуната. Мярката слага край на продължило с години политическо колебание, поставяйки исканията на жителите и културните органи над тези на пристанищните работници

* * *
Броят на жертвите на наводненията, засегнали тази седмица източната афганистанска провинция Нуристан, достигна 113 души, спасителните операции продължават

* * *
Няколко хиляди се събраха на протест в швейцарския град Люцерн срещу наложените заради коронавируса ограничения. Един полицай е бил нападнат и ранен по време на протеста

* * *
Руски боен самолет Су-35С, изпълняващ учебно-тренировъчен полет, се разби в акваторията на Охотско море, в Хабаровския край, поради отказ на двигателя, а пилотът е успял да катапултира и е останал жив

Повече...

новини в сайта RSS емисия facebooktwitter youtube subscribe ilko gruev карта CSS code Nu Html Checker

На подобна тема

Най-четеното от последните дни