Комисията за защита на потребителите забрани нелоялни действия на телекоми към техни клиенти

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на два от телекомуникационни компании да отказват на абонатите си без договорни или правни основания прекратяването на контрактите си с тях. Търговците обжалват заповедите.

Единият от операторите отказва разтрогване на договорните отношения, ако клиентът му не подаде заявлението за прекратяване в обекта, в който го е сключил. Подобна уговорка не е залегнала в условията на оператора, с които потребителят се съгласява при обвързването си с търговеца.

Другият телеком пък принуждава потребителите да отправят типови предизвестия за прекратяването на контракта. Независимо от обстотелството, че общите условия на дружеството допускат писменото предизвестие да бъде подадено, както по образец, така и в свободна форма, на практика търговецът изисква от абоната си да попълни бланка на Допълнително споразумение към договорите по конкретен образец, който се предоставя в търговските му обекти. Освен това заявлението трябва да се подаде точно един месец преди изтичането на договора. В противен случай той не се прекратява.

Тези действия на търъговците неоснователно създават трудности на потребителите и представляват нелоялни търговски практики. Комисията за защита на потребителите е категорична, че те следва да бъдат преустановени. В случай, че съдът потвърди решенията на контролния орган, потърпевшите от действието на тези практики могат да претендират за обезщетения по съдебен ред.

Димитър Маргаритов, председател на КЗП

 

infoz autor   www.infoz.bg



Теми:

На подобна тема