България е мястото!

България е мястото! - казва Силвестър Сталоун в новия рекламен клип на страната ни. Той заедно с още пет световни кино звезди са героите, които не само рекламират, а показват личното си отношение към България и призовават това място да се види и да бъде усетено. Те застават с името и лицето си, за да разкажат за своите преживявания в България и да призоват всички свои фенове да я посетят.

Във видеото участват актьорите Салма Хайек, Антонио Бандерас, Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм, Ейдриън Броуди, Шохрех Агдашлу, както и режисьора Том Кърк, и продуцентите Алън Сейгъл и Лез Уелдън.

„Работим по този клип от 10 месеца и мога да кажа, че това е сред най-добрите примери за публично-частно партньорство. Видеото е продукт на Nu Boyana Film Studios, които предоставиха кадрите, за да се случи клипа. За неговото създаване не са инвестирани държавни средства. С този клип променяме начина, по който искаме да се възприема и представя страната ни“ - каза министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя и изпълнителният директор на филмовите студия Ярив Лернер подписаха Споразумение за партньорство по силата, на което всички права се прехвърлят на Министерството на туризма и видеото може да бъде използвано безвъзмездно за популяризиране на възможностите за туризъм в страната ни.

 „Клипът показва и тясната връзка между туризма и киното, с което се надяваме да привлечем още по-голямо внимание към България“, посочи Николина Ангелкова. По думите й примерите в световен мащаб са красноречиви – туристите в Англия са нараснали с около 50% след излъчването на поредицата за Хари Потър. В Тайланд са отчели ръст от около 22% след премиерата на „Плажът“ с Леонардо ди Каприо, а Хърватска се позиционира като кино дестинация след снимките на шестте сезона на тв сериала „Игра на тронове“. „Киноиндустрията може да ни помогне да преодолеем и сезонността в туризма“, допълни министърът на туризма.

Ярив Лернер подчерта колко е важно да се използва по най-добрия начин факта,  че толкова филмови звезди идват да снимат в България. Според него това фокусира вниманието към страната ни и я прави много по-популярна и желана дестинация. Той обърна внимание и че киноиндустрията носи много косвени ползи на държавата, като ръст на посещенията в хотелите и заведенията за хранене, разкриване на нови работни места и др.

„Това е една от причините, съвместно с Министерството на икономиката да стартираме създаването на работна група, която да разработи и предложи стимули за насърчаване на киноиндустрията“, допълни министър Ангелкова. Тя поясни, че наред с всички комуникационни канали като интернет, телевизия, участие на международни изложения и др., новият клип ще се излъчва и по време на представянето на българската номинация за Оскар в Лос Анжелис на филма „Съдилището“. Така не само ще бъде подпомогната българската кандидатура, но и ще бъдат представени на световния филмов елит големите възможности, които България предлага за реализация на техните продукции. 

bulgaria reklama

bulgaria reklama banderas

bulgaria reklama salma

infoz autor   www.infoz.bg (По информация на Министерство на туризма)