Участниците в Клуба по физика и химия към Пето основно училище „Митьо Станев“ в Стара Загора разработиха почистващи препарати за пазара. Седмокласниците, вдъхновени от учителя си по химия и физика Мария Личева, работиха по темата: „Разработването на комерсиален продукт“. Учениците създадоха продукти за лична хигиена, дезинфекция и почистващи препарати.
Работата им се състоеше в изминаването на всички стъпки - от проектиране и създаване, до остойностяване и маркетинг. Те разчитаха за своето начинание на учебното съдържание по химия и опазване на околната среда, физика и астрономия и технологии и предприемачество.
Чрез изработката и създаването на марка учениците имаха задачата да проучат пазара за реализация на продукта, да изградят и съставят мисията и визията на бъдещия продукт, да направят самостоятелно дизайна на етикетите, да изчислят себестойността на производството и ценообразуват крайния продукт, както и не на последно място - да затвърдят знанията, получени при процеса на обучение по предметите.
Физичните и химичните процеси, изучавани в 7-и клас, дават богати възможности за избор на евентуални продукти, чрез коитo да се осъществи на практика STEM и STEAM обучение.
В нашето всекидневие, особено във време на ковид пандемия, на дневен ред е темата за хигиената и дезинфекцията. Това е и една от причините, учениците да бъдат насочени към създаване на: препарат за миене на чинии; течен сапун; препарат за почистване на баня; препарат за почистване на стъкла; дезинфектант за ръце и повърхности.
Разработването и създаването на продуктите е направено и с мисъл към екологията и опазването на околната среда. След редица проучвания учениците установиха, че течен сапун може да се направи от напълно естествени продукти, без намесата на парабени и изкуствени оцветители.
В процеса на изработване учениците проявиха и своята креативност. Изцяло са техни идеите и изборът на подходящи бутилки за продуктите, за цветовата гама, както и какъв парфюм да използват.
След успешното създаване на препаратите учениците определиха целевата група, за която са подходящи. По този начин вниманието им се насочи и към търсенето на маркетингови стратегии за реализация, включващи: даване на име на продуктите - „Блисто“, изработване на подходящи етикети, създаване на рекламен слоган; намиране на начини за разпространение и др.