Хипермаркетите за хранителни стоки увеличават оборотите си

Пет вериги от магазини за хранителни и бързооборотни стоки - германските "Кауфланд", "Лидл" и "Билла", българската "Фантастико" и прибалтийската "Т маркет" си поделят голяма част от пазара в България.

"Билла България" отчита над 785 млн. лева приходи от продажби на стоки за 2016 г., което е увеличение с 15% спрямо предходната година. Ръстът в продажбите е резултат и от откриването на 12 нови магазина през 2016 г., с което обектите "Билла" в страната станаха 110 в 37 града. През 2017 г. е планирано откриването на 10 нови магазина - предимно в големите градове: София, Варна, Пловдив, Бургас. 900 кв. метра търговска площ е идеалният формат магазини, уточняват от дружеството.

Приходите от продажби за 2016 г. също имат ръст спрямо 2015 г., когато веригата от магазини за хранителни стоки отчете 576 млн. лева оборот и 4,4 млн. лева печалба. Новооткритите работни места през миналата година са 375, а общият брой на служителите достига 4423, съобщиха от компанията.

hranaЧаст от новите придобивки са бивши магазини на Penny, която се оттегли от страната през есента на 2015 г. Тогава "Билла" получи право да си избере първа, преди освободените обекти да бъдат предложени за продажба или наем на всички останали кандидати. Това предимство е резултат от родствените връзки между "Билла" и Penny - и двете вериги са част от REWE Group. След като направи своя избор, "Билла" купи 11 магазина (шест в София, два във Варна и по един в Пазарджик, Монтана и Поморие), 2 терена и логистичен център на Penny. В резултат веригата се разшири и се раздели със своята дотогавашна логистична база, продавайки я на новоучредената компания "М Лоджистик", която е свързана с веригата "Фантастико".

През последните две години в сектора на бързооборотните стоки периодично настъпват сътресения. След напускането на Penny последва затваряне на всички магазини Carrefour, а след това и на "Пикадили" (през март 2017 г.). Резултатът е освобождаване на пазар за над 600 - 700 млн. лева годишно, който се разпределя основно между пет растящи вериги - германските "Кауфланд", "Лидл" и "Билла", българската "Фантастико" и прибалтийската "Т маркет".

Според официална информация през 2017 г. "Кауфланд България" ще инвестира между 20 и 25 млн. лева в нови обекти и модернизиране на съществуващите. Вече се изграждат два нови магазина на веригата във Варна, предстои начало на строителството на филиал във Велико Търново. По данни на компанията приходите ѝ от продажбата на стоки през календарната 2016 г. са за над 1,4 млрд. лв., което е ръст от 8% спрямо предходната година. През 2015 г. продадените стоки са били за 1,3 млрд. лева, но като се добавят и постъпленията от наеми и услуги, приходите достигат 1,5 млрд лева, показват данните от Търговския регистър. Така със сигурност веригата ще надхвърли приходи от милиард и половина за 2016 г. Първият обект на "Кауфланд" в България беше открит през март 2006 г., днес хипермаркетите са 57 в 33 града.

Няма официална информация за финансовите резултати и плановете за растеж на "Лидл България". През 2015 г. компанията беше втора сред търговците на дребно в страната (след "Кауфланд", с която са част от Schwarz-Gruppe) с приходи от почти 650 млн. лева. В България веригата отвори през 2010 г., а днес има 83 магазина (21 в София) в 43 града и над 2000 служители. Според неофициална информация създателят на "Пикадили" Георги Папуров, който е притежател на недвижимостите, преговаря с "Лидл" за вече затворените варненски магазини. Според източник от пазара дори е възможно "Лидл" да ги купи срещу сума от над 30 млн. лева, съобщава вестник "Капитал".

"Фантастико", която е с български собственици, има 40 търговски обекта в София и в Кюстендил. Работещите във веригата са над 2800. Компанията развива и онлайн продажби чрез платформата www.ebag.bg, която работи на територията на София. През тази година "Фантастико" ще отвори нов обект и в град Елин Пелин.

През 2016 г. оборотът на магазините "Т маркет" е нараснал с повече от една пета до до 88.4 млн. евро (172.9 млн. лв.), което е ръст от 22.1% спрямо 2015. Това става ясно от отчета на Maxima Grupe, част от която е "Максима България" - собственик на "Т маркет". Българското дружество отчита най-големия ръст в рамките на групата, която работи в още четири държави. Увеличението е резултат най-вече от откриването на нови магазини - само за 2016-а те са 14. През миналата година "Максима България" също придоби 12 магазина на Penny (3 от тях купи, а други 9 нае дългосрочно за период от 10+10 години) и за първи път излезе от столицата. Отделно от това компанията взе под наем три обекта от "Магазини Европа", чиято собственост е свързана с Христо Ковачки, и в момента чака разрешение от Комисията за защита на конкуренцията, за да наеме още един. Днес магазините на "Т маркет" в страната са 61.

www.infoz.bg

31 07 21

Светът

Шведският автомобилен концерн Volvo Cars отчита най-силните си шестмесечни данни в своята 94-годишна история по отношение на печалбата и продажбите. Печалба преди лихви и данъци е 13,24 млрд. крони (1,5 млрд. долара) при загуба от 989 млн. долара година по-рано. Продължава обаче недостигът на полупроводници и тойва ще се отрази негативно върху резултатите през втората половина на 2021 г.

* * *
Руската централна банка увеличи основния си лихвен процент до 6,5%, за да ограничи високата инфлация

* * *
Летните олимпийски игри ще бъдат открити с красива церемония в Токио на 23 юли 2021 г. от 14:00 часа. Олимпиадата се провежда от 23 юли до 8 август 2021 г.

* * *
Нов високоскоростен влак на магнитна възглавница беше представен в Китай с твърдение, че е най-бързият в света, развивайки скорост от 600 километра в час. Тази скорост е съпоставима на полета със самолет. Времето за пътуване от Пекин до Шанхай (над 1000 км) може да падне до 2 часа и половина. Със самолет това разстояние се изминава за 3 часа

Повече...

новини в сайта RSS емисия facebooktwitter youtube subscribe ilko gruev карта CSS code Nu Html Checker

Най-четеното от последните дни