Проектът за актуализация на транспортната схема беше представен пред старозагорската общественост. „Предложенията за промени в общинската транспортна схема са разработени въз основа на подробни проучвания на нагласите, потребностите и транспортните навици на жителите на общината.
Взети под внимание са икономически и финансов анализ на съществуващото състояние на операторите, извършващи обществен превоз на пътници, а целта е да бъде оптимизирана и усъвършенствана схемата, за да бъде максимално удобна“ – подчерта ресорният зам.-кмет на община Стара Загора Радостин Танев.
„Получихме сериозно съдействие при провеждането на нашето изследване. Благодарим за партньорството на старозагорците, които участваха в проучването на нагласите. Направихме подробен анализ на състоянието на обществения транспорт в община Стара Загора – като цяло, дефицитите не са фатални и не са сложни за решаване. Общината е имала добър поглед и подход към транспорта“ – посочи проф. Камен Петров от Обединение „Транспортни схеми Стара Загора“. „При детайлните изследвания и анализи на обществения транспорт бяха идентифицирани слабостите, както и възможностите за подобряване на маршрутите, разписанията и тарифите на транспортните услуги“ – допълни той. От думите му стана ясно, че разработената от работния екип актуализация се основава на съществуващите практики за планиране, като се вземат под внимание принципите на интеграция, участие и развитие, удовлетворяване на нуждите от мобилност на хората в рамките на общината, като едновременно с това се цели да се създаде по-добро качество на живот в града и крайградските зони.
„С направените предложения ще бъдат постигнати осигуряване и подобряване на свързаността и достъпността на населението в община Стара Загора чрез използване на обществен транспорт, както и на тарифната политика“ – допълни и доц. Николай Цонков от „Транспортни схеми Стара Загора“.
От презентацията на изследването на нагласите стана ясно, че градският транспорт е от изключителна важност – две трети от жителите на Стара Загора ползват услугите му поне веднъж седмично. Основен повод е придвижване до работното място (26%), срещи с близки, приятели и роднини (24%) и разходки и развлечения (21%). Сред по-възрастната част от населението водещ повод също е пазаруването. 89% от жителите са сравнително удовлетворени от услугите на градския транспорт. Най-добрите показатели (с най-висока удовлетвореност) са време за пътуване (93% удовлетвореност), отопление през зимата (91%) и информационни табели (90%). 37% смятат, че сред най-важните подобрения за градския транспорт е цената на билета да е по-достъпна, а 26% биха искали по-изгодни варианти за месечни карти. Най-чувствителни към цените са младите хора до 30 г. и пенсионерите. Близо 30% смятат, че автобусните и тролейбусните маршрути в периферните квартали на града са недостатъчно.
Жителите на града са позитивно настроени и подкрепят идеята за закупуването на еко автобуси – 32% смятат, че това е сред най-важните подобрения, от които се нуждае градският транспорт, а 15% от рядко ползващите смятат, че биха започнали да го използват по-често при наличието на електрически автобуси.
В общественото представяне на предложената актуализация на транспортна схема участваха още управителят на „Тролейбусни и автобусни превози“ ЕООД инж. Георги Станчев и представители на дружеството.
Проектът включва създаването на нова автобусна линия № 71. Тя ще обслужва кварталите „Железник“ и „Зора“ през стадион „Берое“. По този начин ще бъдат по-достъпни за старозагорците, живеещи в кварталите, институции като Дирекция „Социално подпомагане“, Бюрото по труда и РЗИ.
Линия №13 бе определена като гръбнака на градския транспорт и остава без промяна, както и Линия №8. При Линия №3 има частична актуализация, спирките ѝ ще бъдат от кв. „Три чучура север“: „Три чучура север обръщало“ – „СОУ Георги Райчев“ – „Детска градина“ – НОВА СПИРКА на ул. „Кап. Петко Войвода около м-н „Билла“ - „Казански” – „13 ОУ“ – „Христо Ботев“ – „Орфей“ – „Славянски 1” – „Славянски 2” – „ЖП гара“ – „Мериан Палас” - „Бяла мечка“ - „Алана” – „м-н Перун” – „РПС“ – „Младежки дом” – „Ремиза“ – „МОЛ Галерия“ – „ПЗ Загорка“. А от ПЗ „Загорка“: „ПЗ Загорка“ – „МОЛ Галерия“ - „Ремиза“ - „Младежки дом” – „ОД на МВР“ – „Алана” - „Бяла мечка“ – „Мериан Палас” – „ЖП гара“ – „Славянски 2” – „Славянски 1” – „Христо Ботев“ – „13 ОУ“ - „Казански” – НОВА СПИРКА на ул. „Кап. Петко Войвода около м-н „Билла“ – „Детска градина“ – „СОУ Георги Райчев“ – „Три чучура север обръщало“.
Без промяна остават тролейбусни линии № 1 – „кв. Железник – Парк МОЛ“, Тролейбусна Линия №2 – „Стадион Берое – Мототехника“, Тролейбусна Линия 26 – „кв. Железник – Мототехника“ и №36 – „кв. Железник – ПЗ Загорка“. Като цяло линиите, обслужвани от тролейбуси, запазват своите маршрути и спирки. При изготвяне на маршрутните разписания, същите трябва да бъдат съобразени с автобусите, движещи се по техните направление, обясниха експертите. Актуализация има и при междуселищния транспорт.
В зала „П. Р. Славейков“ на представянето на проекта присъстваха още директорът на Дирекция „Транспорт, чистота и екология“ на Община Стара Загора Росица Копривчина, началникът на отдел „Транспорт“ Бояна Делева, представители на администрацията, граждани и медии. Запознати с предложенията бяха кметовете и кметските наместници на селата в общината, а в началото на месеца и общинските съветници.
Предложения и коментари по проекта, Дирекция „Транспорт, чистота и екология“ приема до 23 юни, на e-mail Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. и Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
Проектът е достъпен на адрес:
https://www.starazagora.bg/bg/novini/predstaviha-proekta-za-aktualizatsiya-na-obshtinskata-transportna-shema-v-stara-zagora-nova-avtobusna-liniya-i-podobreni-marshrutni-razpisaniya