Билетите за градския транспорт вече могат да се купуват чрез мобилно приложение

Първата акаунт базирана система, даваща гъвкавост и управление на градската мобилност в реално време, у нас заработи успешно в Стара Загора. Приложението „Градски транспорт Стара Загора“ е достъпно в Apple App store и Google Play. От компанията доставчик – „Телелинк”, споделиха някои от основните предимства, които го отличават от останалите подобни услуги в областта.

Приложението е изградено върху иновативна платформа за предоставяне на набиращата все повече популярност в света на „умните градове“ „Мобилност като Услуга“ (Mobility as a Service, MaaS). Платформата предоставя услуги в областта на градската мобилност, както в България, така и на международния пазар, съобщиха от пресцентъра на Община Стара Загора.

Приложението е първото в региона и едно от само няколко в Европа, които предоставят едновременно закупуване на билетни продукти - еднократен билет за всички линии и планиране на пътуване с информация в реално време.

Друга съществена разлика е вградената способност да се управляват данни от множество различни доставчици на транспортни или свързани услуги като част от пътуването, например: наличието и запазването на паркинг, средства за споделено пътуване, велосипеди под наем, ел. скутери и т.н. Съвсем скоро някои от тях ще бъдат достъпни в Стара Загора, което ще направи града първия в Източна Европа с действаща система „Мобилност като услуга“. Следващата стъпка е всички тези възможности да бъдат обединени в платформата, която ще създаде възможности за планиране на пътуванията по различни видове транспорт, за гъвкави плащания и персонализация, базирана на предпочитанията по отношение на време, комфорт, разходи и/или удобства на пътуванията. С осигуряването на разнообразни варианти за избор, потребителите на транспортни услуги ще имат възможност да планират безпрепятствено пътуванията си по различните видове транспорт, както и да плащат за тях.

Още една иновация има в приложението на „Градски транспорт Стара Загора“ – възможност да поддържа абонаментни карти с намаления. Административният портал на системата предлага на администраторите да въвеждат сами правилата за използване на всеки отделен билетен продукт или карта, като по този начин се предлага на масовия потребител, а именно - постоянно пребиваващите в града, възможността да използват своята абонаментна карта през мобилния телефон без да се налага да я носят в себе си. Всички продукти могат да бъдат зареждани както в центровете за обслужване на клиенти - наличните автомати разположение по ключови спирки и в самите автобуси, така и през сайта.

В разработката на платформата са участвали екипи от дизайнери на потребителско преживяване и инженери с дългогодишен опит в областта, което личи от изключително олекотения дизайн и простота на управление. С няколко натискания можете да въведете желаната дестинация и закупите необходимия билет. Вградени алгоритми изчисляват резултатите за части от секундата като същевременно използват данни за настоящата наличност на превозни средства и отбелязват с голяма точност очакваното време на пристигане. Това прави използването на градския транспорт много по-удобен, като го доближава до независимостта и предсказуемостта на личното превозно средство.

Реализацията на проекта за „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Стара Загора“ включва още въвеждане на видеонаблюдение на основните кръстовища и интелигентна система за превенция на задръствания. В ход е и подмяната на съществуващите светофарни уредби и трафик контролери, три ще бъдат и светофарите, даващи с бутон предимство на пешеходците.

gradska mobilnost

Предимствата на електронните билети и мобилното приложение за тяхното закупуване представиха в Стара Загора

На нарочна пресконференция днес, ресорният зам.-кмет на Стара Загора Йордан Николов, ръководителят на проекта за модернизация на градския транспорт Мирослава Шопова и част от екипа му, както и управителят на дружеството „Автобусни и тролейбусни превози“ ЕООД инж. Димитър Авджиев, дадоха подробности за новото безплатно мобилно приложение за закупуване на билети. Повод за допълнителните разяснение станаха въпроси в социалните мрежи, касаещи мобилната апликация и нейните технически характеристики стана ясно от думите на зам.-кметът Николов. „Имаше предложение, което вече сме отправили към фирмата-изпълнител Консорциум „Ем Транс Сис“, град София за превод на приложението на други езици, за да бъдат улеснени чуждоговорящите жители и посетители на Стара Загора“, уточни още ресорният зам.-кмет. По време на срещата с медиите стана ясно още и че апликацията освен безплатна за използване от потребителите, то е и по-изгодна за пътуващите по две линии на градския транспорт в рамките на час, защото заплащат само един билет. Изработката на приложението е била бонус от фирмата, т. е. Община Стара Загора не е заплащала допълнително за неговата изработка, уточниха още представителите на екипа.

До приключване на проекта ще могат да се дават още предложения, които да са в полза на всички, които използват градския транспорт. Предстои и обществено обсъждане през това време.

За технологичния процес, както и параметрите на самото приложение, подробности от името на фирмата даде Мирослава Шопова. „Използвана е технологията React Native, която e водеща в света на мобилните приложения. На същата са базирани Instagram, Skype, Uber, Tesla, Bloomberg и много други“, каза тя. От прочетеното писмо в отговор на въпроси относно опростения изглед, от фирмата допълват, че това е с цел улесняване на ползването от различни възрастови групи и удобство.

В писмото си от Консорциума казват още, че в апликацията е интегрирана система за анализ, която се нарича Google Analytics, която произвежда репорти за нуждите на транспортния оператор и осъвременяването на транспорта в Стара Загора. Засегната бе и темата с електронните плащания и изборът на PayU, водеща компания за такъв род услуги, оперираща в над 15 държави с над 300 000 търговеца.

По време на пресконференцията стана ясно още, че служителите на „Автобусни и тролейбусни превози“ са преминали обучение за работа с електронните билети и мобилното приложение. Билетът, закупен чрез апликацията се активира в момента на качване в превозното средство и важи за 60 мин. Необходимо е пътникът да го покаже на контрольора.

www.infoz.bg  www.infoz.bg

Най-четеното от последните дни