Heineken обяви финансовите си резултати за първо полугодие на 2019

Heineken N.V. обяви финансовите си резултати за първото полугодие на 2019 година. Продажбите на продуктите с бранд Heineken® бележат ръст от 6,9%. Нетна печалба е в размер на 1 милиард и 54 милиона евро. Нетната печалба за хектолитър бира е с ръст от 3%.

Консолидираният обем на продажбите на бира бележат ръст от +3,1%. Органичен ръст на оперативната печалба е от 0.3%, прогнозите за цялата финансова година остават непроменени. Маржът на оперативната печалба е в размер на 15,6%.

boksmeerЖан-Франсоа ван Боксмеер, председател на изпълнителния съвет и изпълнителен директор, коментира: „Постигането на най-високи резултати през първото полугодие на 2019 г. отново беше стабилно с органичен ръст на нетни приходи във всички региони и двуцифрен ръст в Азиатско-Тихоокеанския регион, както и в Африка, Близкия изток и Източна Европа. Приходът на хектолитър се увеличава с 3%, въпреки че ръстът на обемите през второто тримесечие бе негативно повлиян от времето в Европа и по-ниските резултати от Първенството за Световната купа в сравнение с миналата година. Марката Heineken® нарасна с 6,9%, като безалкохолна бира Heineken вече се предлага на 51 пазара.

Оперативната печалба (beia) беше стабилна, благодарение на въздействието на силните резултати от високия клас, които до голяма степен компенсираха по- високите разходи за производство и дистрибуция, вследствие на по-високата ни инвестиция в електронна търговия и модернизиране на технологиите. Прогнозите ни за цялата година продължават да са за органичен ръст в оперативната печалба (beia) в размер на средни едноцифрени нива.

Партньорството ни с CRE влезна в сила в края на април и вече имаме възможност да обединим силите си, за да реализираме добри резултати на бързо развиващия се китайски пазар на премиум продукти.

Стратегическият ни фокус продължава да бъде ориентиран към растеж с все по-голям акцент върху устойчивост на този ръст, както в социален, така и в екологичен план. Ние инвестираме в иновации и оперативни постижения, за да могат нашите потребители да се наслаждават на нашите марки и да надвишаваме техните очаквания, като търсим подобрения в производителността и постоянно преоценяваме разходването на ресурсите.“

FinancialПРОГНОЗИ ЗА ЦЯЛАТА ГОДИНА

За 2019 г. компанията очаква:

  • Продължаваща нестабилност в икономическите условия
  • Отличен ръст във високия сегмент, благодарение на обема на продажби, цените и премиумизацията
  • Средно едноцифрено увеличение на разходите за производство и логистика за хектолитър
  • Продължаване на инициативите за ефективно управление на разходите и подобряване на производителността, заедно с инвестиции в електронна търговия и модернизацията на технологиите.

Взимайки предвид тези фактори, компанията очаква оперативната печалба (beia) да бележи среден едноцифрен органичен ръст, като не взима предвид всякакви непредвидени макроикономически и политически развития.

Също така прогнозите са:

  • Средна лихва (beia) малко под нивата от миналата година (2018: 3.2%)
  • Ефективна данъчна ставка (beia) около 28% (2018 г.: 26,3%)
  • Капиталови разходи, свързани с имоти, производствени центрове и съоръжения малко над 2 милиарда евро (2018: 1,9 милиарда евро).

Компанията продължава да отчита стабилен напредък спрямо поставените цели в платформата „Създаваме по-добър свят“. През март 2019 г. Heineken стартира инициативата „Всяка капка“ 2030 г. и всички пивоварни на компанията, работещи в  региони с водни затруднения, вече разработват пътна карта за по-стабилни водоеми. Компанията стартира нови проекти за увеличаване на местните доставки в Бурунди, Демократична република Конго, Руанда и Сиера Леоне. В Етиопия и Южна Африка работи с доставчици за увеличаване на преработката на местен ечемик. Вече има 12 съоръжения за биомаса, функциониращи след успешно завършване на проекти в пивоварна Itu в Бразилия и Пивоварна Schladming в Австрия.

ConsolidatedНЕТНА ПЕЧАЛБА

Нетната печалба (beia) намалява с 1.2% органично, достигайки до 1 054 млн. евро (2018 г. отчита 1 059 млн. евро), тъй като ръстът на оперативната печалба (beia) компенсира по-високите данъци върху дохода. Въздействието на извънредните разходи и амортизацията на нематериалните активи, свързани с придобивания (eia), върху чистата печалба е в размер на 118 милиона евро (2018 г.: 110 милиона евро). Нетна печалба след отчитане на извънредните разходи и амортизацията на нематериални активи, свързани с придобивания, е в размер на 936 милиона евро (2018 г.: 949 милиона евро).

За Heineken:

Heineken е най-международната пивоварна компания в света. Тя е водеща в разработването и маркетинга на премиум бирени и сайдер марки. Водена от марката Heineken®, компанията има впечатляващо портфолио от над 250 международни, регионални, локални и специални марки бира и сайдер. Heineken има добре балансиран географски обхват с лидерски позиции както на развитите, така и на развиващите се пазари. Отдадена на иновациите, дългосрочните инвестиции в марките, контрол над продажбите и управлението на разходите чрез „Brewing a Better World“ („Създаваме по- добър свят“), устойчивото развитие е вградено в бизнеса на компанията и добавя стойност за всички заинтересовани страни.

В предприятията на Heineken работят 85,000 служители в над 70 държави.

Акциите на Heineken N.V. и Heineken Holding N.V. се търгуват на Euronext в Амстердам. Цените за обикновените акции могат да бъдат намерени в Bloomberg със символите HEIA NA и HEIO NA, и в Reuters, като HEIN.AS и HEIO.AS. Heineken има две спонсорирани на първо ниво програми на American Depositary Receipt (ADR): Heineken N.V. (OTCQX: HEINY) и Heineken Holding N.V. (OTCQX: HKHHY).

Heineken в България е представена от Загорка АД.

Пивоварна Загорка навлиза във втория век от своите операции в Стара Загора. Още от откриването на „Бирарията” през 1902 г. от д-р Кожухаров, пивоварната се превръща в символ на града, а Загорка е любимата бира на поколения българи. През 1994 г. „Загорка” АД се присъединява към глобалното семейство на Heineken. От тогава до днес, в продължение на повече от 20 години, над 133 милиона Евро са инвестирани в „Загорка” АД за модернизация на процесите и увеличаване на производствения капацитет. Днес пивоварната в Стара Загора е една от най-модерните в региона на Централна и Източна Европа.

Като част от семейството на Heineken и водещ български производител на бира, „Загорка“ АД се ангажира да развива своя бизнес устойчиво и отговорно.

Чрез платформата си за устойчиво развитие „Създаваме по-добър свят“ компанията насочва своите усилия в шест сфери, в които може да направи положителна промяна: намаляване на въглеродните емисии, опазване на водните ресурси, локални ресурси, отговорна консумация, израстване с местните общности, безопасност и здраве.

През 2013 г. МОСВ отличава „Загорка” АД с наградата „Зелена България” за бизнес с цялостен принос за опазване на околната среда. От 2015 г., в три поредни години, Загорка печели първите места в конкурс за „Най-зелена компания” в сектора на бързооборотни стоки и е най-зелената и отговорна компания в бирената индустрия, според консуматорите.

Портфолиото на компанията предлага разнообразие от висококачествени продукти, които отговарят на вкуса на взискателния български потребител – Загорка, Heineken, Ариана, Amstel, Stolichno, Desperados, Starobrno и сайдерите Крадецът на ябълки и Strongbow. Безалкохолните предложения за любителите на бира с 0.0% алкохол: Загорка 0.0%, Heineken 0.0% и Ариана Радлер 0.0% с вкусовете на лимон, малина, тъмен лимон и портокал и грейпфрут.

Светът

Вулканичните изригвания на канарския остров Ла Палма се засилиха. Това принуди местните власти да евакуират още три града, а пожарникарите временно да прекратят работата си. Авиокомпаниите отмениха полети заради огромен облак от газ и пепел. Откакто изригна в неделя, вулканът Кумбре Виеха унищожи стотици домове и доведе до евакуацията на хиляди хора

* * *
Германия
провежда парламентарни избори на 26 септември. Двамата основни фаворити за следващ канцлер са Олаф Шолц (Германска социалдемократическа партия) и консерватора Армин Лашет (Християндемократическия съюз). Очаква се Зелените да подобрят значително своя резултат в сравнение с предишните парламентарни избори в Германия през 2017 г. и дори да станат част от бъдещо коалиционно правителство

* * *
Петима алпинисти са загинали след снежна виелица на връх Елбрус. Инцидентът се случва, след като 19 катерачи стигат височина над 5000 метра. Елбрус, разположен в Северен Кавказ, Русия, е най-високата планина в Европа - 5 642 метра

* * *
Вулканът Фуего, който се намира на 35 километра югозападно от столицата на Гватемала, изригна. Дъжд от вулканична пепел се изсипа върху четири села в района, но за момента не е разпоредена евакуация. Това е най-силното изригване от 2018 г., когато Фуего взе 215 жертви

* * *
Най-малко един човек е бил убит, а 12 ранени при стрелба в супермаркет в американския щат Тенеси (град Колиървил). От ранените хора някои са в много тежко състояние

* * *
Министърът на външните работи на Китай Ван И заяви, че различните едностранни санкции или рестрикции срещу Афганистан трябва да бъдат вдигнати колкото се може по-скоро

* * *
Федералният резерв на САЩ даде сигнал, че повишаване на лихвите може да последва по-бързо от очакванията. Централната банка предвижда, че инфлацията ще достигне 4,2% през 2021 г., над два пъти повече от целевото равнище, и тя заема позиция за действия за овладяването ѝ. Действията може да протекат бавно, като се очаква лихвите да нараснат до 1% през 2023 г. и до 1,8% през 2024 г. Фед съобщи също, че ще удвои нивото на повторно изкупуване на ежедневните си пазарни операции до 160 млрд. долара спрямо 80 млрд. долара.

Повече...

новини в сайта RSS емисия facebooktwitter youtube subscribe ilko gruev карта CSS code Nu Html Checker