Heineken обяви финансовите си резултати за първо полугодие на 2019

Heineken N.V. обяви финансовите си резултати за първото полугодие на 2019 година. Продажбите на продуктите с бранд Heineken® бележат ръст от 6,9%. Нетна печалба е в размер на 1 милиард и 54 милиона евро. Нетната печалба за хектолитър бира е с ръст от 3%.

Консолидираният обем на продажбите на бира бележат ръст от +3,1%. Органичен ръст на оперативната печалба е от 0.3%, прогнозите за цялата финансова година остават непроменени. Маржът на оперативната печалба е в размер на 15,6%.

boksmeerЖан-Франсоа ван Боксмеер, председател на изпълнителния съвет и изпълнителен директор, коментира: „Постигането на най-високи резултати през първото полугодие на 2019 г. отново беше стабилно с органичен ръст на нетни приходи във всички региони и двуцифрен ръст в Азиатско-Тихоокеанския регион, както и в Африка, Близкия изток и Източна Европа. Приходът на хектолитър се увеличава с 3%, въпреки че ръстът на обемите през второто тримесечие бе негативно повлиян от времето в Европа и по-ниските резултати от Първенството за Световната купа в сравнение с миналата година. Марката Heineken® нарасна с 6,9%, като безалкохолна бира Heineken вече се предлага на 51 пазара.

Оперативната печалба (beia) беше стабилна, благодарение на въздействието на силните резултати от високия клас, които до голяма степен компенсираха по- високите разходи за производство и дистрибуция, вследствие на по-високата ни инвестиция в електронна търговия и модернизиране на технологиите. Прогнозите ни за цялата година продължават да са за органичен ръст в оперативната печалба (beia) в размер на средни едноцифрени нива.

Партньорството ни с CRE влезна в сила в края на април и вече имаме възможност да обединим силите си, за да реализираме добри резултати на бързо развиващия се китайски пазар на премиум продукти.

Стратегическият ни фокус продължава да бъде ориентиран към растеж с все по-голям акцент върху устойчивост на този ръст, както в социален, така и в екологичен план. Ние инвестираме в иновации и оперативни постижения, за да могат нашите потребители да се наслаждават на нашите марки и да надвишаваме техните очаквания, като търсим подобрения в производителността и постоянно преоценяваме разходването на ресурсите.“

FinancialПРОГНОЗИ ЗА ЦЯЛАТА ГОДИНА

За 2019 г. компанията очаква:

  • Продължаваща нестабилност в икономическите условия
  • Отличен ръст във високия сегмент, благодарение на обема на продажби, цените и премиумизацията
  • Средно едноцифрено увеличение на разходите за производство и логистика за хектолитър
  • Продължаване на инициативите за ефективно управление на разходите и подобряване на производителността, заедно с инвестиции в електронна търговия и модернизацията на технологиите.

Взимайки предвид тези фактори, компанията очаква оперативната печалба (beia) да бележи среден едноцифрен органичен ръст, като не взима предвид всякакви непредвидени макроикономически и политически развития.

Също така прогнозите са:

  • Средна лихва (beia) малко под нивата от миналата година (2018: 3.2%)
  • Ефективна данъчна ставка (beia) около 28% (2018 г.: 26,3%)
  • Капиталови разходи, свързани с имоти, производствени центрове и съоръжения малко над 2 милиарда евро (2018: 1,9 милиарда евро).

Компанията продължава да отчита стабилен напредък спрямо поставените цели в платформата „Създаваме по-добър свят“. През март 2019 г. Heineken стартира инициативата „Всяка капка“ 2030 г. и всички пивоварни на компанията, работещи в  региони с водни затруднения, вече разработват пътна карта за по-стабилни водоеми. Компанията стартира нови проекти за увеличаване на местните доставки в Бурунди, Демократична република Конго, Руанда и Сиера Леоне. В Етиопия и Южна Африка работи с доставчици за увеличаване на преработката на местен ечемик. Вече има 12 съоръжения за биомаса, функциониращи след успешно завършване на проекти в пивоварна Itu в Бразилия и Пивоварна Schladming в Австрия.

ConsolidatedНЕТНА ПЕЧАЛБА

Нетната печалба (beia) намалява с 1.2% органично, достигайки до 1 054 млн. евро (2018 г. отчита 1 059 млн. евро), тъй като ръстът на оперативната печалба (beia) компенсира по-високите данъци върху дохода. Въздействието на извънредните разходи и амортизацията на нематериалните активи, свързани с придобивания (eia), върху чистата печалба е в размер на 118 милиона евро (2018 г.: 110 милиона евро). Нетна печалба след отчитане на извънредните разходи и амортизацията на нематериални активи, свързани с придобивания, е в размер на 936 милиона евро (2018 г.: 949 милиона евро).

За Heineken:

Heineken е най-международната пивоварна компания в света. Тя е водеща в разработването и маркетинга на премиум бирени и сайдер марки. Водена от марката Heineken®, компанията има впечатляващо портфолио от над 250 международни, регионални, локални и специални марки бира и сайдер. Heineken има добре балансиран географски обхват с лидерски позиции както на развитите, така и на развиващите се пазари. Отдадена на иновациите, дългосрочните инвестиции в марките, контрол над продажбите и управлението на разходите чрез „Brewing a Better World“ („Създаваме по- добър свят“), устойчивото развитие е вградено в бизнеса на компанията и добавя стойност за всички заинтересовани страни.

В предприятията на Heineken работят 85,000 служители в над 70 държави.

Акциите на Heineken N.V. и Heineken Holding N.V. се търгуват на Euronext в Амстердам. Цените за обикновените акции могат да бъдат намерени в Bloomberg със символите HEIA NA и HEIO NA, и в Reuters, като HEIN.AS и HEIO.AS. Heineken има две спонсорирани на първо ниво програми на American Depositary Receipt (ADR): Heineken N.V. (OTCQX: HEINY) и Heineken Holding N.V. (OTCQX: HKHHY).

Heineken в България е представена от Загорка АД.

Пивоварна Загорка навлиза във втория век от своите операции в Стара Загора. Още от откриването на „Бирарията” през 1902 г. от д-р Кожухаров, пивоварната се превръща в символ на града, а Загорка е любимата бира на поколения българи. През 1994 г. „Загорка” АД се присъединява към глобалното семейство на Heineken. От тогава до днес, в продължение на повече от 20 години, над 133 милиона Евро са инвестирани в „Загорка” АД за модернизация на процесите и увеличаване на производствения капацитет. Днес пивоварната в Стара Загора е една от най-модерните в региона на Централна и Източна Европа.

Като част от семейството на Heineken и водещ български производител на бира, „Загорка“ АД се ангажира да развива своя бизнес устойчиво и отговорно.

Чрез платформата си за устойчиво развитие „Създаваме по-добър свят“ компанията насочва своите усилия в шест сфери, в които може да направи положителна промяна: намаляване на въглеродните емисии, опазване на водните ресурси, локални ресурси, отговорна консумация, израстване с местните общности, безопасност и здраве.

През 2013 г. МОСВ отличава „Загорка” АД с наградата „Зелена България” за бизнес с цялостен принос за опазване на околната среда. От 2015 г., в три поредни години, Загорка печели първите места в конкурс за „Най-зелена компания” в сектора на бързооборотни стоки и е най-зелената и отговорна компания в бирената индустрия, според консуматорите.

Портфолиото на компанията предлага разнообразие от висококачествени продукти, които отговарят на вкуса на взискателния български потребител – Загорка, Heineken, Ариана, Amstel, Stolichno, Desperados, Starobrno и сайдерите Крадецът на ябълки и Strongbow. Безалкохолните предложения за любителите на бира с 0.0% алкохол: Загорка 0.0%, Heineken 0.0% и Ариана Радлер 0.0% с вкусовете на лимон, малина, тъмен лимон и портокал и грейпфрут.

Светът

✨ В 13:48 часа българско време в неделя е регистрирано земетресение с епицентър на 66,4 километра западно от остров Лимнос (Гърция) и на 316 км от София. Земетресението е с магнитуд 5,5 по сралата на Рихтер и е с дълбочина от 9,8 километра

* * *
✨ Много метеорологични станции от мрежата на Атинската национална обсерватория са регистрирали ударната вълна от изригването на подводния вулкан край Тонга в Тихия океан в събота

* * *
Русия обяви внезапна проверка на бойната готовност на войските си в Далечния изток. Те ще тренират разполагане в отдалечени военни обекти в страната. Руските военни маневри се следят под лупа заради концентрирането на войски по границата с Украйна

* * *
✨ Земетресение с магнитуд 6,7 разтърси индонезийската столица Джакарта. Епицентърът е на 52 километра югозападно от град Сумур

* * *
✨ Властите в Австралия предупредиха хората да не излизат на открито, защото северозападният бряг е обхванат от изключително гореща вълна с температури до 50,7 градуса по Целзий

* * *
✨ Населението на Хърватия е намаляло с близо10% през последните 10 години, показва предварителните резултати от проведеното през 2021 г. национално преброяване. Обявените данни показват, че населението на страната е 3,8 милиона души

* * *
✨ 2021 година е била шестата най-топла, откакто се води статистика, причинявайки екстремни метеорологични явления по целия свят и подкрепяйки тезата за затопляне на земното кълбо

* * *
✨ Гръцкото население намалява с 450 хиляди на всеки десет години. До 30 години населението на Гърция ще намалее с 1,5 милиона

* * *
✨ В Унгария цените на захарта, брашното, олиото за готвене, свинския бут, пилешките гърди и млякото се връщат на нивата им от 15 октомври 2021 г. Унгарският министър-председател Виктор Орбан обяви замразяването на цените за 6-те основни хранителни продукта от 1 февруари с цел борба с инфлацията. Унгария провежда парламентарни избори на 3 април. Коментарът е, че Орбан се опитва със замразяване на цените да си „купи“ изборите, на които се изправя срещу общия кандидат на опозицията за министър-председател Петер Марки-Зай

* * *
✨ Пазарната стойност на американския автомобилен производител Ford Motor премина границата от 100 милиарда долара. Инвеститорите харесаха плана на 118-годишната компания за развитие на електрически автомобили

* * *
✨ Евентуални санкции на САЩ срещу президента на Русия Владимир Путин в случай на руска агресия срещу Украйна „биха прекрачили границите“ и „ще са сравними със скъсване на отношенията“. Това е позицията на Кремъл във връзка с американски законопроект за санкции срещу Москва

* * *
✨ Плащането на глобите, наложени на Полша с решение на Съда на Европейския съюз, е неизбежно, заяви говорител на Европейската комисия. Полша отказа да приложи решение на Европейския съд за затваряне на голямата лигнитна въглищна мина (Турув)

Повече...

новини в сайта RSS емисия facebooktwitter youtube subscribe ilko gruev карта CSS code Nu Html Checker

Най-четеното от последните дни