Потребителите често се доверяват на нереалистични търговски оферти в интернет

Всяка година с около 30% нараства броят на регистрираните онлайн търговци в България и на потребителите, които използват този начин на пазаруване. Към момента все още традиционният пазар заема по-голямата част от взаимоотношенията между потребители и търговци.

Но дигиталният се развива със значителен темп, коментира председателят на Комисията за защита на потребителите  Димитър Маргаритов в предаването „Денят” по ТВ+.

Dimitar Margaritov„При нас започват да постъпват все повече жалби и сигнали за различни проблеми във връзка с пазаруване през интернет. Ние изискваме от търговците да гарантират всички потребителски права – коректно информиране на клиентите за всички параметри на офертите, включително и условията, при които стоката може да бъде върната в дадения от закона 14-дневен срок”, каза Маргаритов.

Важно е също да има възможност за пряка комуникация. „Понякога се появяват в онлайн пространството мними търговци, отправят атрактивни оферти, потребителите се „хващат”, събират им парите и ги няма”, обясни председателят на Комисията за защита на потребителите и уточни, че в такива случаи се търси съдействието на ГДБОП, но този процес е по-сложен. Според Маргаритов потребителите често са склонни да се доверяват на нереалистични оферти, а трябва да си даваме сметка, че никой търговец няма да предложи, дори и в интернет, оферта за сделка, от която самият той ще загуби.

Димитър Маргаритов отбеляза, че все още, включително и на общоевропейско ниво, има известно объркване за това какъв трябва да бъде подходът към така наречената споделена икономика и оттам се получава така, че няма правила и яснота относно регулацията на този пазар. „Ако потребителското търсене извиква една потребност и е ясно, че тя не е в драматично противоречие със закона, защо да не се удовлетвори това желание на потребителите”, коментира Димитър Маргаритов. Той добави, че напоследък има позитивно възприятие от страна на големите оператори в социалните мрежи – Google, Facebook и т.н., по отношение на апел на Европейската комисия те да въведат част от правилата, които се отнасят до онлайн търговията в класическия и вид към търговските аспекти на общуването в социалните мрежи.

Председателят на Комисията за защита на потребителите обобщи, че описаното показва нагласата на хората, че и в споделената икономика, включително търговията през социални мрежи, ще се постигне консенсус да се въведат ясни правила. „Целта е потребителите спокойно да могат да сърфират, знаейки че при тези условия могат да си купят или да получат една или друга услуга или стока и винаги когато има нарушаване на тези правила, ще има кой да се намеси и да санкционира нарушителя, каза Димитър Маргаритов. 

www.infoz.bg  www.infoz.bg

Можете да следите съдържанието на сайта чрез:

emailКанала ни в Telegram

emailЕмисията в Twitter

emailСтраницата ни във Facebook

emailКанала ни във Viber

 

На подобна тема