жилище и новите технологии

Покупката на жилище и новите технологии

Закупуването на жилище е стимулирано от новите технологии. Доскоро малко хора можеха да си представят, че е възможен виртуален оглед на жилище, кандидатстване за ипотечен кредит през мобилния си телефон и дори покупка на жилище, без да стъпят преди това в него. Технологиите променят начина, по който американците купуват жилища.

По-старото поколение може да не е готово за промяната, но младите хора са готови. Те дори очакват технологиите да движат всички аспекти от живота им, включително процеса по закупуване на жилища.

И днес в САЩ пазарът привлича все повече представители на поколението от хора, които са родените между 1980 и 2000 г. и които са свикнали с технологиите. Тези нови купувачи на жилища, са израснали със смартфон в ръка и се чувстват много по-комфортно да купуват всичко чрез интернет – от дрехи до къща. Според допитване, публикувано по-рано тази година, 45% от купувачите на жилище сред представителите на поколението Y, са отправили оферта за закупуване, без изобщо да са посещавали имота. И въпреки твърденията, че младите американци не купуват нови жилища, Националната изследователска асоциация установи, че потребителите на възраст до 36 години са представлявали най-големият дял сред купувачите на жилище с 34% от общите покупки миналата година, пише Investor.bg, цитирайки списание Forbes.

Виртуалните огледи на имоти стават популярни сред купувачите. През януари 2018 г. американската компания Coldwell Banker Real Estate е анкетирала 3000 американци, за да прецени интереса им към виртуални огледи на жилища. Тя установила, че 77% от анкетираните искат да предприемат виртуален оглед, преди да посетят жилищния имот, а 84% имат желание да видят видеозапис. Те не просто искат да се запознаят с плана на жилището и условията за живот. 68% от анкетираните имали желание да използват виртуалната реалност, за да видят как изглеждат наличните мебели в дома.

62% от анкетираните казали, че биха избрали агенция за сделки с имоти, която предлага виртуални огледи. Предвид търсенето имотната компания Sotheby's International Realty предлага на клиентите си 3D и виртуални обиколки на предлаганите имоти. Sotheby's съобщава на сайта си, че 3D и виртуалните обиколки са станали възможни благодарение на поставени камери в жилището. Потребителите можели да наблюдават 3D обиколката директно на сайта на Sotheby's или през мобилно устройство, свързано с очила за виртуална реалност. Освен това имотите в САЩ стават и по-социални, като някои имотни агенции използват Facebook, за да предават в реално време от отворени къщи чрез Facebook Live.

Ипотеките също стават по-ускорени благодарение на технологиите. Технологиите не само променят процеса на търсене на жилище, но и начина, по който хората кандидатстват и са одобрявани за ипотеки. Мобилни услуги за клиентите в САЩ позволява на бъдещи кредитополучатели да кандидатстват за ипотека в рамките на минути. Кредитът се отпуска за по-малко от един месец – нещо, което повечето традиционни кредитори не могат да направят. Една компания съобщи, че целта ѝ е ипотечните трансакции да се случват за 30 минути - без присъствие в офис на компанията.

Нова технология, която си пробива път на пазара на недвижимите имоти в САЩ, са чатботовете. Благодарение отчасти на гласовите асистенти Alexa на Amazon и Siri на Apple възможността за гласово взаимодействие с интернет и с устройствата става все по-популярна. Някои технологични компании работят върху приложения, които позволяват на потребителите да търсят обяви за имоти и да получават информация чрез езика на командите.

www.infoz.bg  www.infoz.bg