Audi Q7 - Ауди

Новият автомобил Audi Q7

Индекс на статията

Ауди представи новия Audi Q7 на Североамериканското автомобилно изложение в Детройт. С второто поколение на големия SUV модел, марката с четирите ринга поставя нови стандарти в този пазарен сегмент. Пазарното представяне на Audi Q7 e-tron Quattro, първият plug-in хибрид с шестцилиндров дизелов двигател и двойно предаване quattro ще стане малко след това на основния модел. Задвижването, ходовата част, леката конструкция, системите за асистенция и мултимедията на Audi Q7 впечатляват със своите иновативни технологични решения.

Новият Audi Q7 e с до 325 килограма по-лек от предшественика си и има с 50 г/км по-ниски емисии на въглероден диоксид.

"Новият Q7 отбелязва и дебюта на второто поколение модулна система за автомобили с надлъжно разположен двигател, една нова функционална технологична матрица на Audi. Ефективната разработка и производствените процеси осигуряват на Audi гъвкавост и възможност за предлагане на нови технологии и варианти за задвижване. Новият Audi Q7 е един израз на нашият експертен опит. С тегло снижено с до 325 килограма, моделът поставя нови стандарти в своя клас. Той е с 26 процента по-ефективен и е оборудван с най-модерните системи за асистенция, мултимедийни модули и системи за свързаност," отбелязва проф. д-р Улрих Хакенберг, член на борда на директорите на Audi и отговорен за развойната дейност,

71 килограма по-ниско тегло: Каросерията

Новият Q7 е впечатляващ автомобил с най-доброто съотношение височина/тегло в своя клас: дължина 5.05 метра, междуосие от 2.99 метра, 1.97 широчина и 1.74 метра височина (с окачване със стоманени пружини). Въпреки че е по-къс и по-тесен от своя предшественик, новият модел предлага интериор с по-голяма дължина и повече място за краката.

20-те години опит със създаването на леки технологични решения са материализирани в новият Audi Q7. Оборудван с двигател 3.0 TDI, новият Audi Q7 има тегло от едва 1,995 килограма, което означава 325 килограма по-ниско тегло толкова колкото е теглото на гранд пианото в концертна зала. Q7 с двигател 3.0 TFSI е дори още по-лек, отбелязвайки 1,970 килограма на скалата на везните. Използването на леки конструктивни решения е повсеместно и се простира от електрическите системи до пода на багажното отделение. Ключова в това отношение е каросерийната структура, включваща съчетание от различни материали и сама по себе намаляваща теглото със 71 килограма. Това поставя новото Q7 сред най-добрите в сегмента.

Ултра-високоякостните структури от горещо формована стомана са гръбнакът на пътническата клетка. Алуминиеви отливки, екструдираните секции и панели се използват в предната и задната част на автомобила, както и като конструктивен компонент за други важни елементи. Като цяло те формират 41 процента от структурата на каросерията. Други изцяло изработени от алуминий елементи са вратите, които спестяват 24 килограма тегло, предните калници, капакът на двигателя и задната врата. Audi използва нови производствени методи за сглобяването на различните части, а безопасността при удар и защитата на пътниците при новото Audi Q7 също са на най-високо ниво.

Три торсионни пръстена усилват предния край, зоната на третите колонки и рамката на задната врата. Те играят важна роля в значително подобрената статична и динамична здравина на каросерията. Торсионните пръстени са в основата и на значително подобрената прецизност на управляемостта и комфорта по отношение на вибрациите в интериора.

Тишина в салона

Висококачествената акустична изолация допълнително усилва впечатлението за солидност и рафинираност, осигурявайки изключително ниско ниво на шум в автомобила във всякакви ситуации. Най-добрите в класа аеро акустични решения са плод на детайлния анализ на взаимодействието между различните компоненти на автомобила, като външните огледала и страничните извивки във вратите.

Големият SUV модел има коефициент на обтекаемост cd от едва 0.32. Тази върхова са сегмента стойност е резултат от авангардни технически решения. Подподовата конструкция е изцяло покрита с аеродинамични панели, а малък спойлер в зоната на задния мост намалява завихрянето. Моделът с повишено ниво на ефективност - V6 TDI със 160 кВт (218 к.с.) който ще бъде представен по-късно е оборудван с жалузи между радиаторната решетка Singleframe и горната секция на основния радиатор. Полимерните пластини се отварят – и в името на подобряването на аеродинамиката – се затварят при необходимост. Това става с помощта на контролер за оптимизиране на енергията за постигане на перфектна обтекаемост.

Убедителен: Дизайн на външността

Пропорциите на новия автомобил са се променили в сравнение с тези на предшественика. Големият SUV модел е с 37 милиметра по-къс и с 15 милиметра по-тесен при на практика същата височина. В салона обаче разстоянието между първия и втория ред седалки се увеличило с 21 мм, а височината в интериора при главите е нараснало с 41 мм на предния и с 23 мм на задния ред.

Дизайнът на новия Q7 е целеустремен с изпънати „мускули“ и динамика на формите. Хоризонталните линии се развиват над колелата. Тези ярко изразени детайли са знак на респект към класическите модели quattro на Audi. Външните огледала са монтирани на „раменете“ на вратите, остриета преминават от предните към задните врати и интегрират в себе си релефни знаци quattro. Задният капак загръща масивните стъпаловидно оформени задни колонки като типичен стилистичен елемент при Q моделите на Audi.

Предната еднокомпонентна решетка на радиатора Singleframe е дълбоко скулптурирана и е с тънки напречни елементи. Тя е интегрирана органично в предната част на автомобила. Широката рамка се простира чак до предните светлини, които са оборудвани или с ксенонови или с LED и дори Matrix LED технологии в зависимост от оборудването с което е поръчан автомобилът от клиента. Дневните светлини на предните LED фарове са оформени като двойна стрела, а в страничните части са интегрирани динамични мигачи – още едно нововъведение на Audi.

Нова визия: Фини ленти и допълнителни елементи

Четири от единайсетте външни цвята на Q7 са нови. Всички ивици украсяващи каросерията на големия SUV имат матова алуминиева визия за да придадат спортно, модерно излъчване на автомобила. Прикачените към автомобила части като вложките на вратите и подподовата защита на предната и задната част са елемент от стандартното оборудване при сребрист цвят. В базовата конфигурация, долната секция на броните и арките на калниците са от антрацитено черен текстуриран полимер. Като опция те се предлагат в цвета на автомобила. По подобие на декоративните детайли, решетката на радиатора е завършена в нова, светла структрурирана боя подчертаваща офроуд характера на автомобила.

При втората алтернатива – външния пакет S line – броните, отворите за въздух, страничните прагове, спойлера на покрива и дифузьора притежават дързък дизайн. Радиаторната решетка и ребрата на въздушните отвори са в нов стил в прогресивно, тъмно сиво лаково покритие, заменящо познатата черна лакирана повърхност.

Audi предлага опционално теглич с асистент за прикачния товар. Новият Audi Q7

има капацитет за теглене на прикачен товар от 3.5 метрични тона при условие че е оборудван с опционалното въздушно окачване.

Широко изпънати линии: Интериорният дизайн

Новият Audi Q7 посреща пътниците си с атмосфера на рафинирана елегантност и простор. Интериорният дизайн е със стегнати и изпънати линии, а двукомпонентните вложки се предлагат в различни комбинации от материали. Ивици с двойно предназначение във вратите осигуряват усещане за лекота.

Арматурното табло е визуално отделено от централната конзола, също подчертавайки чувството за спортен дух и лекота.

Усещане за безопасност и защитеност: архитектура „обгръщаща“ пътниците

Простиращи се като загръщащи орнаменти елементи във вратите преминават визуално в арматурното табло. Формирайки нещо като щит те създават усещане за безопасност в пътниците. Компонентите на тази архитектура са специално създадени за Audi Q7. Централната конзола е насочена към водача и е в перфектна хармония с останалата част от интериора. Линиите на отворите за въздух сочат арматурното табло и допълнително подчертават насочеността към водача.

Амбиентното осветление използва изцяло LED елементи. Налице като алтернатива е втори вариант на амбиентно осветление. Изключително тънки светлинни ивици следват контурите на арматурното табло и вратите (включително предупредителните светлини за изход) като част от стандартното оборудване, а в по-високите нива на оборудване те преминават и през конзолата на тунела. Сега за първи път това осветяване може да бъде контролирано от системата MMI, а във върховото ниво на оборудване могат да бъдат избрани различни цветове.

audi q7 predstavyane
Цветове и оборудване: Широк избор

С цветовете и материалите използвани в Q7, Audi изразява нова форма на лекота, спортен дух и лукс в премиум SUV сегмента. Арматурното табло е разделено хоризонтално като два цвята, факт позволяващ използване на по-светли нюанси в долната част. Налице са седем интериорни цвята, а двуелементната лента се предлага в разнообразие от комбинации от материали. Освен висококачествените материали и повърхности на разположение са и различни алуминиеви и дървени детайли, включително орехови апликации Beaufort. Audi предлага гама от материи за облицовките на седалките като кожа Alcantara, издръжлива кожа Cricket и фина кожа Valcona.

За клиентите търсещи още повече индивидуалност, Audi предлага също и три кожени пакета и две дизайнерски селекции. Един елегантен и един спортен дизайн включват изцяло кожена тапицерия с контрастни шевове, таван в Alcantara, луксозни велурени подови стелки плюс ексклузивни комбинации от цветове и материали и допълнителни ивици. Освен всичко това ексклузивната гама на Audi включва и допълнителни опции за индивидуализация.

На подобна тема